شناسهٔ خبر: 139673 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خضری در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت:

آقای شریعتمداری دارای توانمندی خاصی در حوزه صنعت و تجارت است و حوزه را به خوبی می‌شناسد

رسول خضری/43 نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت توانمندی خوبی در حوزه صنعت و تجارت دارد، گفت: آقای شریعتمداری دارای توانمندی خاصی در این حوزه است و این حوزه را به خوبی می‌شناسد.

به گزارش «نماینده» رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری صبح امروز (شنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: عدم سیاست شفاف بانکی و حمایت‌های بانکی از تولیدات یکی از مشکلات امروز کشور ما است که آقای شریعتمداری دارای توانمندی خاصی در این حوزه است و این حوزه را به خوبی می‌شناسد.

وی افزود: همه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس حامی آقای شریعتمداری هستند، یکی از محورهای برنامه وزیر پیشنهادی صنعت تبیین وضع موجود است. 

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس، تصریح کرد: طبق برنامه آقای شریعتمداری، رشد ما در حوزه صنعت ۶.۵، در حوزه تجارت ۴.۵ و در معدن منفی ۲.۶ بوده است، در حال حاضر ۸۴ هزار شرکت صنعتی در سطح کشور داریم و عمده اشتغال ما در صنایع متوسط است که با ۱۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند.

خضری تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های آقای شریعتمداری در راستای برنامه ششم توسعه و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است که البته اجرای این برنامه‌ها نیز نیازمند اقدامات خاصی است. اولین الزامات حمایت قاطع از تولیدکنندگان کشور است.

وی یادآور شد: آقای شریعتمداری می‌تواند با برنامه مدون در حوزه تولیدات و صادرات کشاورزی گام‌های مؤثری بردارد اولین بحث بهبود فضای کسب و کار است، توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و همچنین توسعه صادرات غیرنفتی و بازنگری معماری سازمانی از جمله موضوعات مهمی است که باید وزیر آینده صنعت، معدن و تجارت توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد. 

نظر شما