شناسهٔ خبر: 139672 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

در صحن علنی مجلس

شریعتمداری: در بخش صنعت، معدن و تجارت با ۴۹ هزار طرح نیمه‌تمام مواجهیم

شریعتمداری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: در طی سال‌های اخیر رشد اقتصادی به سمت مثبت رفته و امروز با رشد ۶/۵ درصد تلاش داریم برخی خلاء‌ها را در این عرصه جبران کنیم.

به گزارش «نماینده» محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود در صحن علنی مجلس، ضمن تقدیر از عملکرد وزیر پیشین صنعت، گفت:‌ کلیه برنامه‌های ارائه شده از سوی بنده مبتنی بر اسناد بالادستی است، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان داروی اصلی در برنامه‌های تقدیمی مورد توجه بوده و همچنین برنامه‌های رئیس‌جمهور و به خصوص برنامه ششم توسعه از مهمترین تکیه‌گاه‌ها در برنامه‌های اینجانب است. برنامه‌های اینجانب در سرفصل‌های مختلف مبتنی بر اندیشه تولید محوری رقابتی در کشور است.

وی افزود: بخش صنعت و معدن ۲۲/۵ درصد از تولیدات ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و این اهمیت آن را نشان می‌دهد، بخش صنعت هم ۳۴ درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده و با کمال تاسف رشد صنعت کشور در سال‌های ۹۱ و ۹۲ منفی بوده که آثار آن بر اقتصاد کشور همچنان باقی است، البته در طی سال‌های اخیر این رشد به سمت مثبت رفته و امروز با رشد ۶/۵ درصد تلاش داریم برخی خلاء‌ها را جبران کنیم.

وزیر پیشنهادی صنعت ادامه داد: در بخش صنعت و معدن و تجارت با ۴۹ هزار طرح نیمه تمام مواجه هستیم و ۱۱ هزار و ۲۰۰ طرح قالب بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، همچنین از کل واحدهای صنعتی موجود در کشور قریب به ۸۱ هزار واحد، واحد کوچک و متوسط هستند، در حوزه معادن ما دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده شناخته شده و ناشناخته هستیم که باید به آن توجه بیشتری شود،.

وی با بیان اینکه مجموعه معادن از حیث فناوری متاسفانه دارای ضعف‌های فراوانی هستند و باید در این زمینه قدم‌های موثری برداریم، تصریح کرد: ظرفیت‌های صنعت و معدنی بسیاری را در کشور ایجاد کردیم و طبق برنامه گسترش خواهیم داد.

شریعتمداری اضافه کرد: در ۶ ماهه اول سال، اولویت‌های صنعتی را خدمت نمایندگان ارائه داده‌ایم،  از این فرصتی که در اختیارم است استفاده می‌کنم به یک نکته اساسی اشاره می‌کنم.

نظر شما