شناسهٔ خبر: 139665 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس

تغییر در سازمان رزم نیروی زمینی ارتش

امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش از ایجاد تیپ‌های هجومی، نیروی مخصوص و واکنش سریع در برابر تهدیدات نوظهور و شیوه‌های نوین جنگ در سطح این نیرو خبر داد.

به گزارش «نماینده»، امیر «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تحولات سازنده در نیروی زمینی به جهت چابک‌سازی نیروها اظهار داشت: در سال ۹۶ نیروی زمینی را وارد یک تحول بزرگ و عمیق کردیم و ان شاالله در آینده با یک چهره متحول شده از این نیرو مواجه می‌شویم.
وی افزود: این نیرو در ابعاد مختلف ساختاری و سازمانی و هم در بعد تجهیزات و تسلیحات دفاعی وارد یک تحول عمیق شده است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این تحولات مبتنی بر رویکرد نگاه به آینده است و این رویکرد ما را بر این تحول مصمم‌تر می‌کند و از طرفی  آن چیزی که ما را مکلف به این تحولات می‌کند بیانات حضرت آقا است؛ که فرمودند از فرمانده نیروی زمینی تلاش و کوشش در ارتقای تحرک و کارآمدی یگان‌ها بمنظور پاسخگویی به نیازهای عملیاتی مورد انتظار است. لذا این امر مبارک حضرت آقا، ما را مکلف کرد تا نیروی زمینی را در مسیر تحول و تغییر به یک نیرو با قدرت تحرک و تهاجم بالا قرار دهیم.

وی ادامه داد: حضرت آقا همچنین فرمودند که نیروی زمینی باید شایستگی تحمیل رزم نزدیک زمینی را به دشمن احراز کند و ما برای اینکه به فرمان ایشان جامع عمل بپوشانیم طرح های تحولی را در این حوزه نوشتیم و اکنون در مسیر اجرای این تحولات حرکت می‌کنیم.

امیر حیدری در پایان تصریح کرد: به عنوان مثال ساختار و سازمان یگان‌های پیاده و تکاوری را عوض کردیم تا بتوانیم به نیازهای عملیاتی روز در آینده پاسخگو باشیم و در برابر تهدیدات نوظهور و شیوه‌های جدید جنگ تیپ‌های متحرک هجومی، تیپ‌های واکنش سریع و تیپ‌های نیروی مخصوص را بوجود آوردیم و امروز نیروی زمینی که از قدرت تحرک و تهاجم برخوردار است را در اختیار داریم.

نظر شما