شناسهٔ خبر: 139662 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

در صحن علنی امروز مجلس مطرح شد

تذکر یک نماینده درباره بهانه‌ای برای کوبیدن مجلس

مجلس رئیس مجلس گفت: قالب‌بندی سیاسی در رای اعتماد دخالتی ندارد.

به گزارش «نماینده» محمد حسن‌نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه ۲۸ مرداد)  مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۲۴ آئین‌نامه داخلی پارلمان در تذکری  به هیئت رئیسه قوه مقننه، گفت: روزهایی که جلسات علنی مجلس به صورت زنده از صدا و سیما پخش می‌شود بهانه‌ای برای کوبیدن مجلس ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی  در جلسه روز گذشته تذکر دادید که نمایندگان در صندلی‌های خود حضور داشته باشند، فردی مطلبی نوشت که در کل مجالس دنیا چنین تذکراتی داده نمی شود. نگارنده به گونه‌ای مطلب فوق را نوشته که گویا در همه مجالس دنیا ریاست کرده است.

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس با بیان اینکه رفت و آمدها و رایزنی‌ها در مجلس طبیعی است، اظهار داشت: بنده در مورد وزیری از آقای نوبخت سوال می‌کنم و یا از وزیری سوال می‌کنم که بلافاصله با من تماس می‌گیرند که شما رفتید امتیاز بگیرید و رای موافق به دهید.

 علی لاریجانی رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، این تذکر را وارد دانست و اظهار داشت: اگر نمایندگان در صندلی‌های خود حضور داشته باشند بهتر است، اما رایزنی‌هایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه برخی از نوع تصمیمی‌گیری نمایندگان اطلاعی ندارند گفت: از بیرون نشان داده می‌شود که قالب‌بندی‌های سیاسی در رای اعتماد تصمیم‌ساز هستند، اما واقعیت ندارد. نمایندگان لحظه آخر بین خود و خدای خود ارزیابی می‌کنند که این وزیر صلاحیت دارد یا خیر، بنابراین برای رای اعتماد به وزرا، نمایندگان ارزیابی شخصی دارند.

نظر شما