شناسهٔ خبر: 139661 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز

چرا وکیلی هیچ پاسخی به انتقادات نمی‌دهد؟+تصاویر

وکیلی.jpg باید دید نماینده لیست امید که خود سال‌ها سابقه روزنامه‌نگاری را در کارنامه خود دارد، به شبهه‌ها از جمله چگونگی انتصاب فرزندش به‌عنوان مدیرعامل یک شرکت بزرگ صنعتی، چه پاسخی می‌دهد.

به گزارش «نماینده»، اخیراً رسانه‌ها و پایگاه‌های تلگرامی اطلاعاتی درباره پسر یکی از نمایندگان مجلس و عضو لیست امید در تهران ارائه داده‌اند که قابل‌تأمل است.

کانال‌های تلگرامی درباره این شخص نوشته‌اند:
مهدی وکیلی فرزند محمدعلی وکیلی نماینده اصلاح‌طلب مجلس به‌عنوان مدیرعامل شرکت صنعتی کاوشگران آتیه صبا (وابسته به سازمان بازنشستگی کشوری و وزارت تعاون) منصوب شد؛ وی متولد١٣٧٠است.

همچنین دیگر پایگاه‌های خبری درباره مدیرعامل شدن پسر محمدعلی وکیلی این‌چنین نوشتند:
سوءاستفاده مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری آتیه صبا از تأکید دکتر روحانی؛ مدیرعاملی پسر وکیلی به خاطر تأکید رئیس‌جمهور بر جوان‌گرایی است!
"ولی آذروش، مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری آتیه صبا، فوراً نسبت به حضور آقازاده ۲۶ ساله یک نماینده مجلس در رأس یک شرکت معدنی - صنعتی، واکنش نشان داده و ضمن افشای حضور این فرد در سال گذشته به‌عنوان "معاونت اجرایی" گفته است: زمینه فعالیت شرکت کاوشگران تهیه طرح‌های پژوهشی، مطالعاتی و توجیهی است. این شرکت هیچ‌گونه کار اجرایی انجام نمی‌دهد/ مجموع کارکنان این شرکت ۴ نفر هستند که بدون مدیرعامل و توسط سرپرست اداره می‌شود.
مهدی وکیلی، سرپرست فعلی این شرکت، از سال ۹۵ (دوره مدیریت قبلی)، شرکت در سمت معاونت اجرایی مشغول به کار بوده است.
انتصاب وی به‌عنوان سرپرست این شرکت، با توجه به سوابق وی در این شرکت و تأکید رئیس‌جمهوری و مقامات عالی نظام درباره جوان‌گرایی در مدیریت انجام‌شده است! "

بعضی دیگر از کاربران تلگرامی درباره این اخبار به نکاتی اشاره کردند که اهمیت لزوم پاسخگویی نماینده مردم تهران را دوچندان می‌کند.
اما در این میان نکات قابل‌توجه دیگری نیز وجود دارد؛

  • تیرماه سال گذشته موضوع استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت محمدعلی وکیلی در مجلس کلید خورد.
    عضو فراکسیون امید طرح استیضاح ربیعی را به‌شدت در مجلس پیگیری و حتی در نامه سرگشاده به تشریح دلایل اصرار خود بر استیضاح وزیر پرداخت.
    این آتش تند برای استیضاح ربیعی اما چند روز بیشتر تداوم نداشت و ناگهان نماینده‌ای که شدیداً برای عملی شدن استیضاح عجله داشت، از ادامه پیگیری طرح، منصرف شد.
    رها کردن طرح استیضاح وزیر با وجود چندین هفته و جنجال‌های رسانه‌ای از سوی وکیلی، در کنار انتصاب فرزند دهه هفتادی وی به‌عنوان مدیرعامل یکی از شرکت‌های مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شبهه‌های فراوانی را ایجاد می‌کند.
    در همین رابطه شنیده‌شده که وکیلی چند روز قبل هم با علی ربیعی دیداری داشته و تأکید کرده که تمام تلاش خود را برای رأی آوری وی در مجلس انجام خواهد داد.


دیگر کانال‌های تلگرامی نیز درباره اطرافیان وکیلی نوشتند:
به جز پسر ٢٦ ساله وکیلی که مدیرعامل یک شرکت صنعتی و معدنی در وزارت کار شده، امتیازگیری‌های دیگر وکیلی از دولت عبارتند از:
۱- داراب وکیلی برادر بزرگ محمدعلی وکیلی رئیس و عضو هیئت مدیره شوینده
۲- پوریا وکیلی مشاور مدیرعامل شرکت نفت خیز شمال
۳- محمد وکیلی مشاور و رئیس حراست منطقه آزاد کیش (مستقر در کیش)
۴- پسر بزرگ محمدعلی وکیلی نیز عضو هیأت مدیره دوده صنعتی پارس شده است
۵- پسر خاله وکیلی، رییس استانی سازمان ایرانگردی در کهکیلویه و بویر احمد
و ...

نظر شما