شناسهٔ خبر: 139659 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

ترامپ‌هراسی و آمریکاهراسی؛ نتیجه فضای تهدیدآمیز برجامی

خوشرودی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: معتقدم آمریکا هرچه فضای مربوط به برجام را تهدیدآمیز کند به ضرر خود عمل کرده و این مسئله می‌تواند به آمریکاهراسی و ترامپ‌هراسی در دنیا دامن بزند.

به گزارش «نماینده» علی نجفی‌خوشرودی با اشاره به تأثیر تصویب طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا در منطقه» در مجلس ایران، نسبت به تغییر رویکرد سیاستمداران آمریکایی درباره برجام گفت: به هرحال آمریکایی‌های این وضعیت جدید را مورد توجه قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه «طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا در منطقه» بخشی از اقدامات و سازوکارهای ایران در مقابله با تهدیدات آمریکا بود افزود: بنده معتقدم این به نفع مقامات کاخ سفید است که با عقلانیت به مناسبات بین‌المللی خود با ایران و علی‌الخصوص موضوع برجام نگاه کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه توافقنامه برجام، توافقنامه‌ای بین‌المللی است و نه دوجانبه تأکید کرد: معتقدم آمریکا هرچه فضای مربوط به برجام را تهدیدآمیز کند به ضرر خود عمل کرده و این مسئله می‌تواند به آمریکاهراسی و ترامپ‌هراسی در دنیا دامن بزند.

نجفی خوشرودی با اشاره به موضوع برگشت‌پذیری ایران در راستای برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود در قبال بدعهدی آمریکا، اظهار داشت: طبیعتاً ما این قابلیت و توانمندی صنعتی- هسته‌ای را داریم که بتوانیم خودمان را در صورت تشدید تحریم‌ها با شرایط جدید منطبق کنیم.

نظر شما