شناسهٔ خبر: 139654 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نیروهای آمریکایی دهه‌ها در سوریه باقی خواهند ماند

ارتش آمریکا سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه بر این باور است که نیروهای ارتش آمریکا پس از شکست تروریست‌ها نیز در شمال سوریه باقی خواهند ماند.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، طلال سیلو سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه تاکید کرد: ایالات متحده منافع راهبردی برای باقی ماندن در سوریه دارد و ارتش آمریکا پس از شکست تروریست ها نیز برای دهه ها در شمال سوریه باقی خواهد ماند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما یک سیاست راهبردی برای دهه های آینده داریم. توافقنامه های نظامی، اقتصادی و سیاسی در بلندمدت بین رهبری مناطق شمالی سوریه و دولت آمریکا وجود خواهد داشت.

نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا نیروهای خود را در مناطق مختلف شمال سوریه مستقر کرده است، از جمله پایگاه هوایی در نزدیکی شهر کوبانی. نیروهای ائتلاف آمریکایی با حملات هوایی و توپخانه ای و نیروهای ویژه زمینی از نیروهای دموکراتیک سوریه در جنگ با تروریست های داعش حمایت می کنند.

رایان دیلون سخنگوی نیروهای ائتلاف نیز در این باره گفت: حتی پس از شکست داعش در رقه، جنگ های زیادی وجود خواهد داشت. داعش هنوز در قلمرو خود در سرتاسر رودخانه فرات حضور دارد.

اشاره این مقام نظامی آمریکایی به قلمرو داعش در استان دیرالزور در جنوب شرق رقه است.

وی تصریح کرد: ماموریت ما شکست داعش در مناطق مشخص در عراق و سوریه است و همین طور تعیین شرایط برای بعد این عملیات به منظور افزایش ثبات منطقه ای.

اریک پاهون سخنگوی پنتاگون نیز در سخنانی گفت: وزارت دفاع آمریکا درباره جدول زمانی برای عملیات های بعدی مذاکره نکرده است. به هر حال ما متعهد به نابودی داعش و جلوگیری از بازگشت آنها هستیم.

نیروهای دموکراتیک سوریه و کردهای وای پی جی بخش های زیادی از شمال سوریه را در اختیار دارند. این دو گروه متحدان اصلی آمریکا برای شکست داعش به شمار می روند. ترکیه مخالف اصلی حضور کردهای وای پی جی برای مشارکت در عملیات ضد داعش است.

طلال سیلو افزود: آمریکایی ها منافع راهبردی پس از شکست داعش در اینجا دارند. آمریکایی ها اخیرا وضعیت امنیتی منطقه را بررسی کرده اند تا یک فرودگاه نظامی را ایجاد کنند. شمال سوریه می تواند به یک پایگاه جدید برای نیروهای آمریکایی در منطقه تبدیل شود. شاید این منطقه بتواند یک جایگزین برای پایگاه آمریکایی ها در ترکیه باشد.

ماه گذشته نیز فرمانده نیروهای وای پی جی تاکید کرد که آمریکا ۷ پایگاه نظامی در شمال سوریه ایجاد کرده است که یکی از این پایگاه ها در نزدیکی شهر کوبانی قرار دارد. خبرنگاران رویترز بالگردهای نظامی آمریکایی را مشاهده کرده اند که از پایگاه هوایی در نزدیکی کوبانی به پرواز درامده اند.

نظر شما