شناسهٔ خبر: 139647 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بیگدلی در تذکر شفاهی:

وقتی نمی دانیم ۷۰۰ میلیارد دارایی وزیر از کجاست چطور رای بدهیم؟

احمد بیگدلی نماینده مردم ابهر و خرم دره در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی می شنویم که فلان وزیر ۷۰۰ میلیارد تومان دارایی دارد و نمی دانیم این از کجاست چطور باید به او رای بدهیم؟

به گزارش «نماینده» احمد بیگدلی نماینده مردم خرم دره و ابهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان ادامه بررسی برنامه ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، با ارائه اخطار قانون اساسی به استناد اصل ۱۴۲ قانون اساسی اظهار داشت: در این چند روز بارها نمایندگان نسبت به اعلام اموال وزرای پینشهادی تذکر داده اند.

وی افزود: وقتی ما می شنویم که فلان وزیر ۷۰۰ میلیاردتومان دارایی دارد و نمی دانیم که این اموال از کجا آمده و من نماینده الان باید به او رای دهم، و میدانیم با توجه به شغل آنها این میزان درآمد قابل قبول نیست از روی کدام اطلاعات باید رای بدهیم!؟

وی خطاب به هیات رئیسه و رئیس مجلس تصریح کرد: این مسائل باید شفاف شود تا به طور دقیق به وزرای پیشنهادی رای دهیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به وی گفت: می توانید این مسائل را از افراد (وزرای پیشنهادی) بپرسید در قانون اساسی هم آمده دارایی رهبری، رئیس جمهور، معاون رئیس، وزرا، همسر و فرزندان آنها باید قبل و بعد از خدمت توسط رئیس قوه قضاییه رسیدگی شود.

وی افزود: کسانی که قبلا بوده‌اند اطلاعات آمار و دارایی خود را به قوه قضاییه داده‌اند و آقایانی که الان آمده‌اند نیز باید بدهند.

لاریجانی خطاب به نماینده تذکر دهنده گفت: شما هم اگر سوالی دارید از وزرای پیشنهادی بپرسید؛ چراکه مکانیزم قانون اساسی برای رسیدگی به این موضوع مشخص است.

نظر شما