شناسهٔ خبر: 139640 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آیت‌الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

اپوزیسیون دولت بودن در جمهوری اسلامی جایی ندارد /انتقام سختی در انتظار داعش است

سیداحمد خاتمی431 خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه انتقام سختی در انتظار داعش است، گفت: قلع‌وقمع داعش واجب شرعی است.

به گزارش «نماینده»، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران ضمن گرامیداشت یاد شهید محسن حججی مدافع حرم اظهار داشت: در خصوص این شهید بزرگوار نکاتی هست؛ مانند اینکه شهید حججی از رویش های انقلاب است. کسانی از ابتدای انقلاب تا به حال از این مسیر بریدند، چراکه انقلاب همچون قطاری است که در هر ایستگاه عده ای پیاده و عده ای سوار می شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: این شهید از نسل سوم انقلاب ما محسوب می شود و شهادتش پیامی داشت و آن این بود که نسل دوم و سوم در دفاع از انقلاب اگر با انگیزه تر از نسل اول نباشند، همانند آنها هستند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه من از زبان شما مردم از فرماندهان رشید اسلام به ویژه حاج قاسم سلیمانی که گفته اند انتقام این شهید را خواهیم گرفت تشکر می کنم، گفت: شما فرماندهان سپاه تجلی صفت منتقم خداوند هستید و دشمنان یقین داشته باشند که هر گاه سپاه می گوید انتقام خواهیم گرفت، انتقام سختی در انتظار آنها است.

قلع و قمع داعشی ها واجب شرعی است

وی تصریح کرد: قلع و قمع داعشی ها واجب شرعی است، به خصوص آن شمری که همراه این شهید ما با خنجر می آمد که امیدوارم او نیز به زودی توسط سپاه و حزب الله به درک واصل شود.

آیت الله خاتمی گفت: بدترین جنایات را داعشی ها به الله اکبر می کنند، آنها مسلمان و لا اله الا الله گو را می کشند و همزمان الله اکبر می گویند، لعنت خدا بر شما که این چنین از نام مبارک خداوند استفاده می کنید. شما مسلمان نیستید.

وی تصریح کرد: این خون های پاک سرمایه نفیس کشورند و کمترین توهین به این خون های پاک شرکت در جنایات داعش است، اصحاب قلم، صاحبان کانال ها و سایت های خبری مراقب باشید که از خطوط قرمز  عبور نکنید.

خطیب نماز موقت نماز جمعه تهران افزود: جا دارد از شهر شهیدپرور نجف آباد هم تشکر کنم، این شهر زادگاه شهید حججی است که پیش از انقلاب امان ساواک را بریده بود و پس از انقلاب هم در دوران دفاع مقدس یک لشکر داشتند و هنوز هم دارند.

وزرای پیشنهادی جناح مدار نباشند بلکه خدمت گزار باشند

وی در ادامه با بیان اینکه کابینه دولت دوازدهم در حال شکل گیری است، ادامه داد: دو، سه روزی است که این مساله در حال پیگیری است و احساس می کنم نسبتا بحث ها و گفتگوهای سازنده ای میان وزرا پیشنهادی و نمایندگان شکل گرفته است.

آیت الله خاتمی خطاب به وزرای پیشنهادی که در دولت دوازدهم حضور خواهند داشت، تاکید کرد: شما را به خدا قدرت خود را در خدمت به دین، معنویت و ارزش های دینی به کار بگیرید؛ بدانید که عرصه کلان خدمت در خدمت شما قرار گرفته پس به مردم خدمت کنید و جناح مدار نباشید بلکه خدمت گزار باشید. همین که عرصه خدمت در اختیار شما قرار گرفته این یک نعمت الهی است و شکر این نعمت خدمت به مردم است.

وی افزود: متدینین را نرانید. آنها را افراطی و تندرو خطاب نکنید. در روز حادثه اینها به کار خواهند آمد. انتخابات آزاد یعنی انتخاباتی که بعد و حین آن آزادی وجود داشته باشد نه اینکه فرد لایق و متدینی را صرفا به این دلیل که به کاندیدای رقیب رای داده است از کار برکنار کنید.

از حامیان فتنه در پست های کلیدی استفاده نکنید

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: از حامیان فتنه در پست های کلیدی استفاده نکنید. همه دولت های پس از انقلاب، بعد از تنفیذ رهبری مشروعیت دارند و همه ما باید از سه قوه حمایت ناصحانه داشته باشیم؛ نقدهای سازنده کنیم و در کنار آن خوبی های آنها را هم بیان کنیم.

وی با تبریک هفته آینده که هفته دولت خواهد بود، تصریح کرد: در بعد بین المللی مساله شیعه کشی در افغانستان را محکوم می کنیم، ما مسلمان کشی در هر کجای دنیا که باشد چه شیعه و چه سنی را محکوم و از غزه سنی مذهب و حزب الله شیعه مذهب حمایت می کنیم.

آیت الله خاتمی ادامه داد: در این چند روز دیدید و شنیدید که نژادپرستان در آمریکا کشتند و غارت کردند و از همه عجیب تر اینکه رئیس جمهور آن کشور که باید حافظ جان و منافع مردم کشورش باشد، این موضوع را محکوم نکرد.

وی با طرح این سوال که اگر این مساله زیر پا گذاشتن حقوق بشر به حساب نیاید پس چیست؟ گفت: آمریکا باید از اظهار نظر در خصوص عدم رعایت حقوق بشر در سایر کشورها خجالت بکشد چرا که آمریکا خود در خط مقدم زیر پا گذاشتن حقوق بشر است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: غربی ها امروز می بینند داعشی که خود پرورش دادند و حمایت کردند در اسپانیا هم جنایت می کند و اگر مردم کشورهای غربی می خواهند که از این بلا به دور باشند باید از دولت های خود بخواهند که دست از حمایت از گروه های تروریستی بردارند.

عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: ۳۰ مرداد سالگرد به آتش کشیده شدن مسجدالقصی است و ما نباید جنایت ها و اشغالگری های رژیم صهیونیستی را از یاد ببریم. همچنین سالروز بازگشت آزادگان به وطن را داریم که آن را هم گرامی می داریم و در پایان انتصاب اعضای مجمع تشخیص مصلحت و به ویژه شخص آیت الله هاشمی شاهرودی را به ریاست آن مجمع تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

همچنین آیت الله خاتمی در خطبه اول نماز جمعه با بیان اینکه یکی از تفاوت های اساسی میان فرد مومن و غیرمومن در زندگی اعتقاد به خدا و قیامت است، گفت: این دو عنصر خدا و قیامت در زندگی فرد غیرمومن مطرح نیست و همچنین باید به این مسئله هم توجه کنیم که ایمان به خدا، جهاد و هزینه کردن در راه خدا معامله ای پرسود است.

کسانی که سرمایه خود در دنیا را به آتش می کشانند و با خود به آخرت نمی برند، زیان بسیاری خواهند دید

خطیب  موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: از نگاه قرآن این دنیا همچون بازار است، در این بازار کالایی است به نام جان و فروشنده ای به نام انسان و دو خریدار هم مدام جار می زنند که ما خریداریم که یکی از آنها شیطان است و دیگری خداوند مهربان.

وی افزود: باید دید که این کالا را در معامله با چه کسی می فروشیم، تعبیر قرآن این است که سودی در این معامله که بخواهیم کالای خود را به شیطان بفروشیم وجود ندارد و کسانی که این سرمایه را در دنیا به آتش می کشانند و با خود به آخرت نمی برند، زیان بسیاری خواهند دید.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در تجارت با خدا دو عنصر وجود دارد که ایمان و تلاش در راه خدا باشد، گفت: ما باید این دو عنصر را به میدان آوریم و انسان باید با تمام وجودش این مسئله را قبول داشته باشد که همه کاره خداوند است.

نظر شما