شناسهٔ خبر: 139635 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ترامپ یک شورای مشورتی دیگر را منحل کرد

ترامپ در حالی که رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش دو شورای مشورتی را منحل کرده بود، کاخ سفید اعلام کرد که شورای مشورتی زیرساخت‌ها که هنوز نیز تشکیل نشده بود، منحل گردید.

به گزارش «نماینده»   به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا طرح ایجاد شورایی از مشاوران درباره زیرساخت‌ها را لغو کرد.

این شورا که هنوز تشکیل نشده است، قرار بود که به کاخ سفید در زمینه هزینه کردن میلیاردها دلار در زمینه بهبود راه‌های مواصلاتی، پل‌ها و خطوط آهن مشاوره دهد.

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد: شورای مشاوره‌ای رئیس جمهور در زمینه زیر ساخت‌ها که هنوز تشکیل نشده قرار نیست که دیگر تشکیل شود.

بلومبرگ برای نخستین بار این خبر را منتشر کرده بود.

پیش از این نیز به‌دنبال کناره‌گیری هفت مدیر عضو شورای تولید کاخ سفید در اعتراض به وی، او اعلام کرد این شورا و مجمع راهبردی و سیاستگذاری را منحل کرده است.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: به‌جای اعمال فشار بر بازرگانان شورای تولید و مجمع راهبردی و سیاستگذاری، هر دوی آنها را منحل می‌کنم.

پیش از این رسانه‌ها اعلام کردند افراد فوق به‌دلیل حوادث نژادپرستانه شارلوتزویل ایالت ویرجینیا استعفا کرده‌اند.

پس از انحلال این دو شورا و با اعلام عدم تشکیل شورای مشورتی زیرساخت‌ها، شکستی دیگر برای طرح‌های بازسازی ترامپ که همچنان متوقف مانده، بوجود آمده است.

ترامپ روز سه‌شنبه تلاش کرد که نشان دهد در طرح‌های بازسازی پیشرفت‌هایی حاصل شده و در برج ترامپ، یک دستور اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن زمان مورد نیاز برای اخذ تاییدیه توسط سازمان‌های فدرال برای پروژه‌های پل، راه‌ها، بزرگراه‌ها و پروژه‌های زیرساختی کاهش یابد.

این اقدام ترامپ با هدف منحرف کردن افکار عمومی درباره نحوه مدیریت وی درباره ناآرامی‌های ناشی از درگیری‌های نژادپرستانه در چارلوتزویل بوده است.

نظر شما