شناسهٔ خبر: 139630 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

امنیت و اقتدار ایران مرحون تلاش همه ایثارگران است

ولایتی/2 رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار مطلبی در فضای مجازی امنیت و اقدار ایران را مرحون آزادگان، شهدا، مدافعان حرم، جانبازان و همه ایثارگران عنوان کرد.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار مطلبی در فضای مجازی ضمن گرامیداشت ۲۶ مرداد ماه، سالروز ورود آزادگان نوشت: بیست و ششم مردادماه  یادآور روزی بزرگ و مظهر و نماد ورود اسطوره های استقامت و پایداری، آزادگان سرافراز است که در سال ۱۳۹۶ از چنگال رژیم بعث عراق و صدام حسین آزاد و با افتخار به ایران اسلامی بازگشتند.

وی در بخش دیگری از این مطلب افزود: این پیروزی و بازگشت عزتمندانه آزادگان سرافراز در قالب مذاکرات فشرده و بسیار پیچیده برای پایان دادن به جنگ ایران وعراق که با حمایت بسیاری از کشورهای غربی و عربی بر علیه کشورمان تحمیل شد، با صدور قطعنامه ۵۹۸ به پایان رسید و یکی از مهمترین محورهای ان که جمهوری اسلامی ایران تا پایان دنبال نمود، همانا مشخص شدن و اعلام متجاوز بود که توسط سازمان ملل متحد انجام شد.

ولایتی تصریح کرد: این عزیزان سرافراز با بوسه های خود بر خاک ایران – اسلامی، اشک شوق و پایمردی و استقامت چندین ساله، یادگار ماندگاری از خود در تاریخ این مرز و بوم بر جای گذاشتند و ملت بزرگ ایران امنیت، اقتدار، آرامش و ثبات خود را مدیون این عزیزان، شهداء، مدافعان حرم، جانبازان، همه ایثارگران و خانواده های معزز و معظم آنان می داند و خواهد دانست.

رئیس هیئت امناء و موسس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به رشادت های آزادگان سرافراز و امروز مدافعان حرم و شهید حججی تصریح کرد: بی تردید ایستادگی و مقاومت عزت مندانه و بی‌نظیر آزادگان سرافراز برگ زرین و درخشانی است که به نسل جوان و عزیز امروز نیز منتقل شده و روزی قبل آنان در سخت‌ترین شرایط اردوگاه‌های دشمن بعثی در زیر شکنجه‌های وحشیانه همچون رزمندگان در صحنه جنگ پایمردی کردند و بر عهد خویش ماندند و امروز هم مدافعان حرم نیز برای حفظ ثبات و امنیت این کشور و منطقه، جان پاک خویش را نثار می نمایند.

وی افزود: یکی از نمونه بارز آن را در شهادت مظلومانه شهید حججی و دیگر شهدای این مسیر می توان مشاهده نمود که در بند خبیث‌ترین دشمنان با شکوه و عظمت، درس آزادگی و سرافرازی را در برابر جهانیان به نمایش گذارد و یادآور روضه سرهای بریده شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه یاد و نام مرحوم ابوترابی را گرامی داشت و این روز بزرگ را به همه آزادگان سرافراز تبریک و برای همه آنان عزت و سربلندی آرزو نمود.

ولایتی در پایان این پیام نیز به بخش هایی از سخنان رهبر انقلاب در خصوص آزادگان سرافراز اشاره کرد که فرمودند: دستاورد دوران اسارت را مثل ذخیره ارزشمندی برای خودتان نگه دارید. شماها که آمدید، قدرت این ملت ظاهر شد. امروز، دشمن از دست‌اندازی به انقلاب مأیوس است، اما از دشمنی پشیمان نیست. ملت ما باید به‌ هوش باشد. اولین وظیفه ما این است که کشورمان را از همه‌ جهت قدرتمند کنیم. امروزه همه برنامه‌ های دولت جمهوری اسلامی، در خط قدرت ‌بخشیدن به ایران اسلامی است. اسلام هم پشتوانه ماست. شما به‌ عنوان عناصر ورزیده، امتحان‌ داده، زجرکشیده و آب‌دیده که از میدان‌ های خطر عبور کرده‌ اید، جزو درخشنده‌ ترین نگین‌ های این مجموعه می توانید باشید.

نظر شما