شناسهٔ خبر: 139629 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

قرجه طیار در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی:

آخوندی در حوزه مسکن کارنامه قابل قبولی دارد/توسعه خطوط ریلی اولویت وزارت راه است

قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی علاوه بر حوزه راه، در حوزه مسکن هم کارنامه قابل قبولی دارد.

به گزارش «نماینده»، قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، اظهار داشت: آخوندی سابقه ۸ ساله در وزارت راه و شهرسازی داشته و در کنار آن دارای تجربه اجرایی در پست‌های والای ملی و همچنین آکادمیک و دانشگاهی دارد.

قرجه طیار افزود: وزارت راه و شهرسازی پس از برجام خدمات بسیار بزرگی مانند بازسازی ناوگان هوایی کشاندن کشورهای بزرگ اروپایی پای عقد قرارداد و ... انجام داده است.

وی تصریح کرد: توسعه کشتی‌رانی، راه‌آهن، مسکن و شهرسازی و راه‌سازی باتوجه به افق چشم‌انداز آخوندی انجام شده است.

نماینده مردم گنبد کاووس تأکید کرد: رشد حدود سه برابری ترانزیت، رشد ۲.۵ برابر ترانزیت کالا، رشد مجموعه هواپیمایی کشور، بهسازی هزار و ۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی، احداث و تکمیل راه‌های روستایی و اصلی، افتتاح بندر بزرگ در جنوب کشور از دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم بوده است.

قرجه طیار با بیان اینکه آخوندی کارنامه خوبی هم در حوزه مسکن دارد گفت: در حوزه بافت‌های فرسوده وحاشیه نشین تأمین مسکن اقشار آسیب‌پذیر بخشی از اقدامات وی بوده و همچنین بازنگری طرح جامع مسکن به عنوان نقشه راه این وزارت‌خانه قرار داشته است.

وی با اشاره به برنامه آخوندی برای دولت دوازدهم بیان داشت: توسعه ریلی، جاده‌ای، بازاریابی ترانزیتی برای ارتقای بحث اقتصاد کشور، ارتقای جایگاه ایران در بحث جاده ابریشم و راه‌اندازی ترانزیت در کشور، افزایش ظرفیت بنادر تجاری، فرودگاه‌ها، رشد ۵۰۰ درصدی ترانزیت ریلی و تبدیل آسمان ایران به عنوان پل ترافیکی بین روسیه و اروپا بخشی از اقدامات آخوندی در دولت دوازدهم خواهد بود.

نظر شما