شناسهٔ خبر: 139625 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بالاترین قدرت دفاعی را داریم/در این دوره قدرت موشکی بالستیک و کروز را ارتقاء خواهیم داد

امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در این دوره قدرت موشکی بالستیک و کروز را ارتقاء خواهیم داد.

به گزارش «نماینده»؛ امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دوازدهم با حضور در صحن علنی مجلس در دفاع از برنامه‌های خویش اظهار داشت: به حمدالله ما امروز با فرصت‌های مهمی هم در سطح داخلی و هم در سطح منطقه‌ای و هم در سطح بین‌المللی مواجه هستیم.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: در سطح داخلی برگزاری انتخابات و تکرار حماسه ملت با حضور دهها میلیون نفر گام مهمی در ساخت درونی کشور بود و از آن‌جایی که نظام ما مبتنی بر مردم سالاری دینی و دفاع مردمی است تمامی فرماندهان و مدیران نیروهای مسلح بیش از پیش به پشتیبانی مردم در جهت دفاع و ایجاد امنیت کشور اطمینان دارند.

امیر حاتمی تصریح کرد: در سطح منطقه‌ای تلاش ‌های صادقانه جمهوری اسلامی ایران برای بازگرداندن ثبات و امنیت به منطقه و پیروزی‌های بزرگ جبهه مقاومت نتیجه داده است که گواه این موضوع اقرار دشمنان به جایگاه رفیع ایران در هندسه قدرت منطقه‌ای و جهانی است که این مهم نویدبخش آینده درخشان جمهوری اسلامی ایران است.

وی درباره جایگاه ایران در سطح بین‌الملل گفت: در این سطح تلاش دشمنان برای انزوای جمهوری اسلامی ایران بعد از سال‌ها کوشش و هزینه منجر به نتیجه دلخواه نبوده و امروز بسیاری از دولت‌ها که در تحریم ملت ایران پیش قدم بودند برای تعامل گسترده با کشور تلاش می‌کنند.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: در حوزه قدرت به ویژه قدرت دفاعی، علمی و فناورانه به رقم سال‌ها تحریم‌ پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای حاصل شده و یمن تلاش و ایثار همه فرماندهان و مدیران در ارتش و سپاه و نیروی انتظامی و وزارت دفاع و بسیج ما به قدرت بازدارنگی بالایی دست پیدا کردیم و توانسته‌ایم آن را حفظ کنیم.

امیر حاتمی با بیان اینکه در کنار این فرصت‌ها کشور با چالش‌هایی روبه‌رو بود گفت: تلاش دشمنان برای تضعیف قدرت دفاعی، انعقاد قراردادهای پر هزینه نظامی با کشورهای منطقه و تبدیل منطقه به انبارهای بزرگ تسلیحاتی در مقابل بودجه پایین نیروهای مسلح ایران از جمله این موارد است هرچند بر اساس رویکرد اقتصاد مقاومتی و الگوی بومی دفاعی کشور تلاش وزارت دفاع و نیروهای مسلح برای تأمین امنیت مردم با کمترین هزینه نتیجه داده و امروز ما بالاترین قدرت دفاعی را در منطقه داریم.

وی تصریح کرد: تلاش‌های وزارت دفاع و نیروهای مسلح در تمامی حوزه‌ها از صنایع دیپلماسی و معیشت تا حقوق و مهندسی دفاعی افزایش پیدا کرده است که نحوه دستیابی به این تلاش‌ها و قدرت دفاعی بالاتر را طبق برنامه اعلام کردم که نمایندگان نیز آن را مشاهده کردند.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در این برنامه به همه ظرفیت‌های کشور چه در داخل و چه در خارج توجه شده است، افزود: به لطف خدا وزارت دفاع از بدو پیروزی انقلاب اسلامی چه زمانی که به عنوان دو وزارتخانه دفاع و سپاه مأموریت پشتیبانی از ارتش و سپاه را به عهده داشت و چه بعد از ادغام همواره به ارتکای نیروی ایمان و تخصص کارکنان موفقیت روزافزونی را بدست آوردیم.

امیر حاتمی خاطر نشان کرد: همانگونه که اشاره شد وزارت دفاع از ظرفیت‌های کشور در بیش از ۱۰۰ دانشگاه و ۳ هزار شرکت استفاده کرده و مطمن باشید استفاده از این ظرفیت‌ها در آینده بیشتر خواهد شد، روابط کاری با آنها به حالت مشارکتی در خواهد آمد در داخل وزارت دفاع ما سرمایه‌گذاری که بشود در داخل کشور انجام داد نخواهیم داشت.

وی درباره اولویت‌های برنامه‌هایش گفت: در حوزه ارتقای رزم و قابلیت‌های صنایع دفاعی وزارت دفاع در ۴ سال آینده تلاش می‌کند ضمن حفظ و پایداری توانمندی‌های موجود اهداف عملیاتی برنامه را در تمامی زمینه محقق کند. ما در این دوره قدرت موشکی به ویژه موشک‌های بالستیکی و کروز و همچنین قدرت پدافندی و هوایی را افزایش خواهیم داد و به سمت نوسازی و ارتقا قدرت بازدارندگی دریایی حرکت خواهیم کرد و در حوزه نیروی زمینی نیز با توجه به فعالیت‌های تروریستی توان یگان‌های نیروهای واکنش سریع و سایر قسمت‌ها ارتقا خواهد یافت.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مورد فعالیت در حوزه دیپلماسی نظامی گفت: در این حوزه بر آنیم تا با همکاری و هماهنگی دستگاه سیاست خارجی بتوانیم فعالانه در ایجاد و برقراری ثبات و امنیت پایدار در سطح منطقه و جهان نقش‌آفرینی کنیم. هدف اصلی در این حوزه پیگیری و تحقق اهداف سیاست دفاعی کشور در نیل به دفاع همه جانبه و ایجاد بازدارندگی فعال خواهد بود.

وزیر پیشنهادی وزرات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: ان‌شاءالله روابط دفاعی، حمایت از متعهدین، زمینه سازی مشارکت راهبردی با کشورهای دوست و شرکای بین المللی را پیگیری خواهیم کرد و در برابر توطئه ها و تهدیدهای دشمنان که در رأس آنها آمریکای جنایتکار حضور دارد و هر روزه علیه ملت ایران دسیسه چینی می کند می ایستیم.

وی تصریح کرد: باتوجه به قانون محکمی که مجلس در مقابله با تحریم های آمریکا مصوب کرد بدون شک حمایت از جبهه مقاومتی و رکن اصلی این جبهه یعنی نیروی قدس در دستور کار خواهد بود. در حوزه خدمات رفاهی و تأمین اجتماعی نیز که دغدغه مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس است، ان‌شاءالله با همت مجلس پیگیری های لازم صورت خواهد پذیرفت.

امیرحاتمی در خصوص فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز گفت: وزارت دفاع در این حوزه پیشگام بوده و در آینده نیز به ساماندهی فعالیت های اقتصادی به خصوص در صندوق های بازنشستگی، شفاف سازی فعالیت های اقتصادی و هدایت اقتصاد به سمت بخش های مورد نیاز و افزایش بهره وری در صیانت از دارایی ها در دستور کار خواهد بود.

وزیر پیشنهادی وزرات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: تصریح و تسهیل جابه جایی و نوسازی پادگان ها به مناطق مناسب و هماهنگ با آمایش سرزمینی و نیروهای مسلح انجام خواهد شد و در کنار آن عملیات پاکسازی میادین مین تقویت خواهد شد و همچنین مناسبات سازنده با نیروهای مسلح و همچنین پشتیبانی حقوقی و نهادینه سازی تعامل با مجلس و سایر ارکان کشور پیگیری و تقویت خواهد شد.

وی به راستی بر این باورم اعتماد رئیس جمهور و نمایندگان مجلس در صورت دادن رأی اعتماد به من که تمام تحصیلات خود را در این عرصه گذراندم و در دور چهارساله اخیر به عنوان جانشین وزیر دفاع فعالیت کردم امانت گران سنگی بر گردن من خواهد بود که نتیجه آن می تواند همکاری بیش از پیش سپاه و ارتش با وزارت دفاع جهت اقتدار و سربلندی ملت شجاع و هوشمند ایران اسلامی باشد.

وزیر پیشنهادی وزرات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به سوالات نمایندگان درباره قانون ارشدیت که توسط ستاد کل به تمامی یگان ها ابلاغ شده است، گفت: مقدمات اجرایی آن آماده شده است و حتی برخی از یگان ها اجرا را آغاز کرده اند این موضوع ان‌شاءالله در چهارسال آینده پیگیری خواهد شد تا کامل اجرا شود.

وی در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: این موضوع هم تکلیف اعتقادی ماست ان‌شاءالله به همانگونه که در برنامه ششم به این موضوع اشاره شده و حکمی برای نیروهای مسلح ابلاغ شده مشارکت موثر را خواهیم داشت.

نظر شما