شناسهٔ خبر: 139610 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برخی وزرا تصور می‌کنند همین حالا انتخاب شده‌اند!/ این چه وضع لابی‌گری است که در مجلس اتفاق می‌افتد

مجلس 43 نماینده مردم ساری گفت: متأسفانه وزرای پیشنهادی دولت هر زمان که می‌خواهند وارد مجلس شده و هر زمان که می‌خواهند خارج می‌شوند.

به گزارش «نماینده»؛ محمد دامادی نماینده مردم ساری طی تذکری به هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: متأسفانه وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم هر ساعتی که دوست دارند وارد مجلس می‌شوند و هر ساعتی هم که می‌خواهند از مجلس خارج می‌شوند در حالی که آنان باید حداقل این چند روز تحمل کنند و در مجلس بمانند چرا که نمایندگان درباره آنان صحبت می‌کنند در شرایطی که آنان از صحن خارج می‌شوند، اگر نماینده‌ای سوال داشت چگونه به وزیر مربوطه می‌رسد؟

وی ادامه داد: رئیس جمهور یا معاون اول رئیس جمهور باید از ابتدا تا انتهای جلسه رأی اعتماد در مجلس حضور داشته باشند و شأن مجلس را رعایت کنند.

نماینده مردم ساری گفت: برخی از وزرا تصور می‌کنند که همین حالا انتخاب شده‌اند و به دنبال رأی بالای ۲۰۰ عدد هستند که اصلا این طور نیست که آنان فکر می‌کنند و هنوز مشخص نیست که چه کسی رأی می‌آورد و چه کسی رأی نمی‌آورد.

دامادی بیان داشت: همچنین باید به برخی از نمایندگان تذکر داد که به اسم مخالف ثبت نام می‌کنند و وقت مخالفان را می‌گیرند اما پشت تریبون موافق صحبت می‌کنند و این چه وضع لابی‌گری است که در مجلس اتفاق می‌افتد در حالی که ما در مجلس قبل شاهد چنین چیزی نبودیم.

علی لاریجانی ضمن تأیید این تذکر اظهار داشت: کاندیدای وزارتخانه‌ها باید در مجلس حضور داشته باشند و مطالب نمایندگان را بشنوند و حضور آنان ضرورت دارد چرا که ممکن است نمایندگان از آنان سوالی داشته باشند.

نظر شما