شناسهٔ خبر: 139609 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

جزئیات فرایند رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم

ربیعی نمایندگان مخالف و موافق علی ربیعی، وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی اظهارات خود را در صحن علنی مطرح کردند.

به گزارش «نماینده» ؛ جلسه رای اعتماد به کلیات برنامه کابینه دوازدهم و وزرای پیشنهادی از صبح روز گذشته (سه شنبه، ۲۴ مرداد ماه) در مجلس آغاز شد و در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

نمایندگان پس از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات، اطلاعات، امور اقتصاد و دارایی، امور خارجه و بهداشت و درمان وارد دستور بررسی صلاحیت علی ربیعی وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی شدند.

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی اظهارات خود را به شرح زیر مطرح کردند:

 
مخالفان وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی حسن روحانی

رجبی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:
بخش تعاون باید به طور اساسی درمان شود/ضرورت تبدیل سازمان بهزیستی به معاونت

فرج الله رجبی نماینده مردم شیراز در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: در مسائل وزارتخانه تعاون با چند چالش اساسی روبرو هستیم که بعضی از آن فرا وزارتخانه ای محسوب می شود که کمک و همکاری مجموعه دولت را می طلبد.

وی در ادامه به نام بردن از چالشهای  اصلی وزارت تعاون پرداخت و گفت: بحث بیکاری به معضلی بزرگ تبدیل شده و نمی توان آن را تنها محدود به وزارت کار دانست این در حالی است که وزارت کار خود را برنامه ریز آن می داند و این مسئله بسیار مهمی است که باید به آن پرداخته شود مضاف بر این که تعاونی ها هم اکنون به معضلی تبدیل شده حال آنکه هدف آن جلوگیری از انباشت سرمایه بوده و به ندرت واحد تعاونی فعالی دیده شده است، این بخش باید به طور اساسی مورد توجه قرار گیرد و تیمار و درمان شود بنابراین باید از طریق اعمال حاکمیت مشکلات آن را حل کرد.

نماینده مردم شیراز تصریح کرد: آسیب های اجتماعی نیز یکی از معضلاتی است که در جامعه وجود دارد و قسمتی از آن هم به وزارتخانه تعاون، کار، رفاه  و امور اجتماعی باز می گردد هرچند ممکن است بخشی از آن هم به این وزارتخانه ارتباط پیدا نکند. اما در این بخش باید در ساختار تجدید نظر شود بدین ترتیب سازمان بهزیستی باید تبدیل به یک معاونت شود. با این تغییرات این مجموعه از حالت فرودست به فرادست تبدیل می شود و می تواند فعالیت های خود را بهتر پیگیری کند.

وی به صندوق های بازنشستگی اشاره کرد و با خطاب قرار دادن جهانگیری گفت: در سال گذشته که برنامه پنجم در حال تدوین بود چرا دولت دعوای بین وزارت بهداشت و وزارت تعاون را به حال خود رها کرد و چرا به عنوان یک مرجع ورود پیدا نکرد؟

رجبی افزود: ادغام نشدن صندوق های بازنشستگی برای بخش کارگر حیاتی است در سال گذشته زمانیکه بیمه ها چهار برابر شد به عنوان مقام مسئول صدایی از شما بلند نشد مگر دریافتی های این وزارتخانه چقدر است که بخواهد این مبلغ اضافه را پرداخت کند و باید این سوال را مطرح کرد که چرا این امر با دولت و مجلس در میان گذاشته نشد؟

نماینده مردم شیراز درباره برنامه های وزیر پیشنهای کار، رفاه و امور اجتماعی بیان داشت: ۲۸ درصد برنامه های وزارتخانه وزارت تعاون با برنامه پنجم توسعه هم سویی ندارد فارغ از این مسائل ابتدا باید این ابر چالش های را که ذکر کردم را رفع رجوع کنیم و پس از آن به برنامه های دیگر برسیم.

وی در ادامه تصریح کرد: هیچ رستم دستان و پهلوانی وجود ندارد مگر اینکه به برنامه ها عمل شود و بنابراین باید منابع شناخته شوند و هزینه ها مدیریت شود از طرفی ما به دنبال آن نیستیم که ۷۰ کار ناقص انجام شود اما می توان ۴ کار را به طور کامل انجام داد.

رجبی بیان داشت: ما در رودربایستی های تشکیلاتی قرار می گیریم اما به واقع برنامه وزیر پیشنهادی تعاون برای آنکه مطالبات تامین اجتماعی را از دولت بگیرد چیست؟ ما نماینده ای می خواهیم که با جدیت عمل کند که اکر به دنبال مطالبات از دولت است این کار را به ثمر برساند ما هم او را  حمایت می کنیم.

نماینده مردم شیراز به قانون بازنشستگی پیش از موعد اشاره کرد و افزود: ما باید این قانون را بازبینی کنیم چراکه با دو مشکل مواجه است اول آنکه نیروهای متخصصمان زود بازنشست می شوند و دوم این نیروها در بازار کار جای یک جوان را با دستمزد کمتر دوباره می گیرند بنابراین وزارت تعاون باید به این مسئله رسیدگی کند و جلوی آن را بگیرد.

وی به طرح بیمه مهندسین اشاره کرد و تصریح کرد: ما در این کشور ۵۰۰ هزار مهندس داریم و سازمان نظام مهندسی قوی ترین سازمان مردم نهاد است که اعضای زیادی دارد. حال باید دید که وزارت تعاون چه برنامه ای برای بیمه کردن این تعداد اعضا دارد؟ چرا همه مردم می توانند بیمه خویش فرما کنند و حال آنکه مهندسان نمی توانند؟ شما برای این امر چه برنامه ای دارید؟

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: تیم وزارت تعاون باید قوی تر شود چراکه ما به قواره ها آشنایی داریم و می دانیم باید نیروهای متخصص تری اضافه شود. همچنین این سوال پیش می آید که چرا برنامه های شما (ربیعی) مدت ندارد؟ چراکه ضرورت برنامه مدت دار بودن آن است.


خجسته در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی:
فعالیت ۳ میلیون اتباع خارجی در واحدهای تولیدی با وجود ۷ میلیون نیروی آماده به کار ایرانی

امیر خجسته در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۵ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هدف از برگزاری جلسه رأی اعتماد به وزرا انتخاب بهترین ها برای بهترین مردمی است که تاریخ به خود ندیده است، گفت: امروز طبق شاخص ها دولت و مجلس باید به افراد عملگرا، برنامه محور، مبتکر، قاطع و مدیر و مدبر رأی دهند تا به شکلی جهادی بتوانیم کشور را اداره کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار ما از وزرا و دولت این است که در استان ها مدیرانی سرکار بیایند که شایسته سالاری را بر رابطه ترجیح دهند، افزود: حقیقتا باید در دولت جدید مدیرانی در استان ها و ستاد مرکزی وزارتخانه ها سرکار بیایند که خواب بر چشمان آن ها حرام باشد.

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اشتغال را مهم ترین مسئله روز کشور برشمرد و تاکید کرد: شغل زمانی ایجاد می شود که عزم جدی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و قاچاق وجود داشته باشد متاسفانه امروز شاهد هستیم ۳ هزار و ۳۰۰ کانتینر کالای قاچاق به کشور وارد می شود و تا زمانی که این مسئله ادامه داشته باشد نمی توان به ایجاد شغل امیدوارانه چشم داشت؛ قوه قضائیه و دستگاه های نظارتی در این زمینه باید به صورت جدی برخورد کنند.

وی مجموعه تحت مدیریت وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی را بسیار گسترده دانست و تصریح کرد: باید برای اقشار آسیب پذیر جامعه وزیر پیشنهادی برنامه داشته باشد و همچنین بگوید که برای بازنشستگان چه برنامه هایی خواهد داشت متاسفانه فشار اقتصادی موجود در کشور وضعیت اسفناکی را برای بازنشستگان ایجاد کرده است، در خارج از ایران زمانی که فرد بازنشسته می شود به سراغ تفریح و استراحت می رود اما در ایران بازنشستگان از اینکه بازنشسته شده اند عزا می گیرند.

خجسته تصریح کرد: در برنامه پیشنهادی شما چه توجهی به کارگران شده است. چشم امید این قشر عظیم جامعه تامین حداقل ها برای آن ها است.

وی اضافه کرد: یکی از موارد بازدارنده برای گشایش فضای کسب و کار طبق بررسی های کارشناسانه امر قوانین بازدارنده است که باید دکتر ربیعی در این زمینه توضیح دهد که چه اقداماتی انجام خواهد داد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی لایحه اصلاح قانون کار را به مجلس ارسال کرد و پیش از این که در دستور کار قرار گیرد آن را بازپس گرفت.

خجسته با اشاره به ۱۴ میلیون نفر حقوق بگیر از صندوق بازنشستگی کشوری و وابستگی ۴۰ میلیون نفر از اعضای خانواده های ایرانی در این صندوق گفت: طبق اظهارات معاون رئیس جمهور صندوق بازنشستگی کشوری یکی از ۸ ابرچالش پیش روی کشور خواهد بود که باید توضیح داده شود برای مواجه با این چالش چه برنامه هایی در دستورکار وزارتخانه مذکور قرار دارد.

خجسته ادامه داد: یکی از ماموریت های مهم وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی حمایت از نیروی کار است و در این زمینه وزارتخانه باید توضیح دهد که با نظام جامع تامین اجتماعی چه کرده و این مهم که اجرایی می شود.

وی با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی بسیار و حساسیت مقام معظم رهبری در این خصوص توضیح داد: مجلس در برنامه ششم در این خصوص مواردی را طرح کرده که لازم است وزارتخانه مرتبط برنامه ارائه دهد که برای وضعیت کودکان کار بازمانده از تحصیل، زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبود یافته چه برنامه ای دارد.

وی با انتقاد از اینکه همچنان در سطح کشور شاهد مناطقی هستیم که از حداقل ها محروم هستند، تصریح کرد: این وضعیت تنها در صورتی اصلاح می شود که برای سیل عظیم بیکاران برنامه داشته باشیم.

خجسته با اشاره به تحت پوشش قرار داشتن ۱۱ میلیون نفر در بیمه سلامت این اقدام را که با همراهی وزارت بهداشت صورت گرفته قابل تحسین برشمرد و عنوان کرد: برای توسعه و ادامه این مسیر چه برنامه هایی مدنظر وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به مشکلات ایجاد شده برای کارکنان و بازنشستگان معدن ذغال سنگ کرمان اشاره و اظهار کرد: این مورد از سوی نمایندگان به من تذکر داده شده بود که طرح کنم و لازم است شما به حجم وسیع این مطالبات پاسخگو باشید.  

خجسته در پایان تصریح کرد: در شرایطی که ما در کشورمان ۶ تا ۷ میلیون نیروی آماده به کار بیکار داریم چرا باید ۳ میلیون نفر اتباع بیگانه در کارخانه ها و واحدهای تولیدی ما مشغول به کار باشند و لازم است این افراد تعیین تکلیف شوند.

 
موافقان وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی حسن روحانی


حسنی جوریابی در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
۱۱ میلیون نفر در دوران ربیعی تحت بیمه همگانی قرار گرفته‌اند/حداقل حقوق کارگران از ۴۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۱۰۰ تومان افزایش یافته است

محمدصادق حسنی جوریابی در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه ۲۵ مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در موافقت با علی ربیعی گفت: روزی که داعش به مجلس حمله کرد، مثل همه قدر امنیت را فهمیدم، زمانی قدر چیزهایی را می دانیم که آنها را از دست داده باشیم. امروز از بازنشستگان فولاد و کارگران دیگر بخش ها در کنار مجلس اعتراض نمی کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کارگردان فیلم ماجرای نیمروز درخصوص فیلم خود گفته است که همیشه در ایران امنیت برقرار نبوده و ناامنی در دهه ۶۰ همه جا را فرا گرفته بود، جوانان انقلابی این امنیت را به ما هدیه دادند؛ دکتر ربیعی از همان نسل است و خود را در جای جای ایران برای تامین امنیت به آب و آتش می زد و امروز نیز برای تامین اجتماعی مردم، شب ها در وزارتخانه می خوابد.

وی با اشاره به اینکه دولت دهم از هدفمندی یارانه ها و موضوع خوشه بندی ها در نیمه راه فرار کرد، اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید یارانه ۴ میلیون نفر را علی رغم انتظاراتی که برای حذف یارانه افراد بیشتری وجود داشت حذف کرد، وضعیت کنونی بازنشستگان باعث شرمندگی ما است، اما عملکرد ۴ سال اخیر را با ۸ سال قبل مقایسه کنید، حداقل حقوق کارگران از ۴۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۱۰۰ تومان افزایش پیدا کرده.

حسنی با تاکید بر اینکه امروز مددجویان بهزیستی و کمیته امداد راضی تر هستند، بیان کرد: آیا مددجویان و نهادهای حمایتی به آقای ربیعی نمره قبولی می دهند یا خیر؟ ربیعی یک ضعف اساسی دارد و آن هم در معرفی کارهای خود بوده است. بیمه همگانی را برای ۱۱ میلیون نفر علی رغم مخالفت برخی انجام داد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روند رشد تولید ناخالص کشور نشان می دهد که در سال ۹۱ کشور در پایین ترین میزان رشد اقتصادی قرار داشت و به عدد منفی ۶.۷ درصد رسید و این رشد در سال ۹۳ به مثبت ۳ ارتقا یافت و همچنین در سال ۹۵ به بالای ۹.۷ درصد رسید که به گفته بانک مرکزی بالای ۱۰ درصد بود.

وی تاکید کرد: مهم آن است که توجه کنیم اشتغال پایدار مرتبط با رشد پایدار اقتصادی است. در دوره های پس از رکود، مسئله بیکاری خود را با تاخیر نشان می دهد و این مسئله مشکل را بدتر می کند.

این موافق وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس گفت: کاهش شدید درآمد نفتی و غیرنفتی در ابتدای دولت یازدهم که متاثر از تحریم ها بود باعث کاهش تقاضا شد که نتیجه بدیهی آن این است که اشتغال ایجاد نمی شود.

حسنی با بیان اینکه سرمایه گذاری یکی از مولفه های تقاضای اقتصاد است که بر اشتغال اثر جدی دارد گفت: در دولت دهم و نهم منابع درآمدی کشور به جای سرمایه گذاری یا بد هزینه شد یا به هزینه های جای اختصاص یافت. ۸۰ درصد درآمدهای دولت نهم و دهم به هزینه های جاری اختصاص یافته بود، وقتی درست سرمایه گذاری نشد، اشتغالزایی نیز صورت نگرفت.

وی اضافه کرد: برای اینکه به درستی ببینیم در چهار ساله دولت یازدهم چه اتفاقی افتاد باید بگوییم در سال ۸۴ جمعیت شاغل ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود که در سال ۹۱ به ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسید، یعنی کاهش اشتغال وجود داشت، اما در پایان سال گذشته این میزان به ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در سال های اخیر برای بیش از ۶۰۰ هزار نفر شغل پایدار داشته ایم، اهمیت آن زمانی آشکار می شود که بدانیم ایران به رغم رشد جمعیت در دهه گذشته و افزایش نرخ مشارکت در سه سال اخیر اتفاق افتاده است. در سال ۹۲ نرخ مشارکت ۳۷ درصد بود ولی در حال حاضر به بالای ۴۰.۶ درصد رسیده است، یعنی جمعیت آماده به کار از ۲۳ میلیون نفر به ۲۶ و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای ۴ سال آینده برنامه کاملی ارائه شده و برنامه خوبی را به تصویب فرمانده اقتصادی و دولت رسیده که در آن به توسعه رشته های پراشتغال در سطح ملی و منطقه ای توجه ویژه ای شده است.

موسوی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار:
افزایش ۳۰۰ درصدی بازدهی سرمایه گذاری در صندوق بازنشستگی نسبت به ۴ سال گذشته

سیدفرید موسوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامهشر در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: نگاه ناصوابی به مأموریت‌های ویژه وزارت کار شکل گرفته است این وزارتخانه که بزرگترین نهاد اجتماعی کشور است به عنوان یک وزارت اقتصادی مطرح می‌شود و این مسئله حاشیه‌هایی را همیشه برای این وزارتخانه به دنبال دارد.

موسوی به دستاوردهای اقتصادی این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: نقد عملکرد این وزارتخانه بدون در نظر داشتن وضعیت این حوزه در سال ۹۲ بی انصافی است، واگذاری حجم عمده بنگاه‌های زیان ده و با قیمت گذاری‌های غیرواقعی و ناقص، بدون تکمیل فرآیندهای حقوقی و اداری که عمدتا در ماه‌های پایانی دولت دهم اتفاق افتاده بود فراموش نکنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حجم نیروی انسانی مازادی که در واحدهای اقتصادی این مجموعه مشغول به فعالیت هستند یکی از چالش‌های جدی این حوزه است همه می‌دانند که این حوزه چه وضعیت اسفباری قبل از دولت یازدهم داشت.

وی اضافه کرد: ارتقا شفافیت یکی از مهم‌ترین اقدامات در مبارزه با فساد است که خوشبختانه یکی از بزرگترین سامانه‌های هوش تجاری که فعل و انفعالات مالی را برای تمام دستگاه‌های نظارتی در دسترس قرار می‌دهد طراحی شده و در دسترس است.

موسوی گفت: از سال اول وزارت آقای ربیعی دو شغله بودن اعضای هیئت مدیره ها ممنوع شده و با موارد تخلف به صورت جدی برخورد شده و وزیر در این چهار سال نزدیک به ۳۰ دستورالعمل و بخش‌نامه درباره مبارزه با فساد صادر کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اطلاعات ۷۰ درصد سرمایه شرکت‌های تابع صندوق‌های بازنشستگی در بورس قابل دسترسی است طی چهار سال گذشته واحدهای حسابرسی در کلیه شرکت‌ها مستقر شده‌اند و کمیته صیانت از سرمایه‌های ذی نفع در ستاد شستا جهت جلوگیری از فساد فعال است.

وی بیان کرد: امروز وزارت تعاون و مدیرانش بیش از هرکسی مدعی برگرداندن اموالی که مورد تاراج واقع شده، است. حجم پرونده‌های قضایی سندی بر این ادعا است. فعال سازی بسیاری از بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل و خروج آن‌ها از مشمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت در دوره چهار سال وزارت ربیعی شکل گرفته است.

موسوی گفت: بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در راه اندازی طرح‌های توسعه و پروژه‌ها نو طی این چهار سال داشته‌ایم ضمن اینکه بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز برای سال‌های آینده در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیش از ۷۵ درصد این طرح‌ها در مناطق کمتر توسعه یافته تعریف شده و بازدهی سرمایه گذاری در صندوق بازنشستگی امروز ۳۰۰ درصد نسبت به چهار سال گذشته افزایش یافته است و این مدیریت اقتصادی صحیحی می‌طلبد که شکل گرفته است.

وی افزود: فروش تلفیقی گروه مالی شستا ۱۳۶ درصد در دولت یازدهم نسبت به دولت دهم افزایش دارد سود خالص تلفیقی شستا حدود ۹۰ درصد افزایش یافته است بنابراین دستاوردهای اجتماعی و اقتصادی چشم گیری در این حوزه به دست آمده است.

موسوی تصریح کرد: بر اساس نگاه راهبردی آقای ربیعی برای اولین بار برنامه‌های راهبردی پنج ساله کمی تدوین شده و برای تمام صندوق‌های بازنشستگی به صورت سالانه مشخص است. تمام شرکت‌ها دقیقا می‌دانند که چه مسیری را باید از چه طریقی ادامه بدهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ اگر دوباره به تیم آقای ربیعی اعتماد کنیم براساس ایجاد زیرساخت‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده نتایج ملموسی برای کشور و ملت به دست می‌آید.


محمودی شاه‌نشین در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون:
صدور شناسنامه اقتصادی الکترونیکی برای تصمیمات حمایتی مؤثر/ سازمان تأمین اجتماعی در دوران ربیعی از بی‌هویتی نجات یافت

محمد محمودی شاه نشین در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه، ۲۵ مردادماه) در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در موافقت با معرفی علی ربیعی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت این وزارتخانه، گفت: زندگی بازنشستگان، مقابله با آسیب دیدگان اجتماعی، حمایت از نیازمندان، آموزش مهارت به جویندگان کار، درمان بیش از ۵۰ درصد از مردم کشور در حوزه مسئولیت این وزارتخانه است.

نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: مسئولیت عدالت اجتماعی، حمایت از اقشار کم درآمد، احقاق حقوق کارگران و کارفرمایان، ساماندهی کودکان کار، نظارت و مدیریت صندوق های ذخیره بازنشستگی و کارگری، ایجاد تعادل میان سهم درآمدی بیمه و هزینه درمانی مشمولان قانون کار از مواردی است که وزیر تعاون باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

وی افزود: باید دید ربیعی در ایفای این مسئولیت ها موفق بوده یا خیر که باید از سه منظر به آن نگریست نخست شخصیت وزیر پیشنهادی که بی شک مسئولیت پذیری، دلسوزی و حضور در صحنه ها و سنگرهای انقلابی و وقت گذاری بر کسی پوشیده نیست.

محمودی شاه نشین با بیان اینکه نوجوانی خود را در محله جوادیه تهران گذارنده است، گفت: این منطقه جنوبی ترین نقطه تهران بود که آقای ربیعی نیز در این منطقه ساکن بود لذا با پوست و گوشت و استخوان کار سخت در نوجوانی را چشیده است که هم اکنون من نماینده حاشیه استان تهران هستم و مشکلات زیادی را در این مناطق می بینم که عمده موکلین من مشمول بیمه اجتماعی هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم بر همین اساس تصریح کرد: در حال حاضر مراکز رسیدگی به معلولان ذهنی و حرکتی، کمپ های رسیدگی به آسیب های اجتماعی در این منطقه وجود دارد همچنین از منظر دیگر باید به عملکرد وی طی ۴ سال گذشته نگاه کرد که شاهد اقدامات فراوانی بودیم.

وی ادامه داد: شاهد رشد خدمات بهزیستی، استانداردسازی مهدکودک و شیرخوارگاه تا مراکز نگهداری معلولان و سالمندان و توسعه مراکز مهارت آموزی، جلب مشارکت بخش خصوصی و افزایش پرداخت سهم دولت بوده ایم و رشد ۹۹ درصدی مراکز اورژانس اجتماعی، رشد ۵۲ درصدی مراکز درمان اعتیاد، رشد ۱۱ درصدی پایگاه های سلامت اجتماعی، رشد ۵۳ درصدی پایگاه های خدمات اجتماعی، رشد ۱۳.۵ درصدی تعداد مراکز نگهداری کودکان کار خیابانی، تحویل ۳۳ هزار و ۵۲۲ واحد مسکونی از سوی بهزیستی به معلولان و مددجویان تحت پوشش، تحویل هزار و ۱۶۱ واحد مسکونی به خانواده های حداقل دو معلول با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی که در پروژه مهر صفادشت شاهد حضوری بودم.

محمودی شاه نشینی همچنین اضافه کرد: رشد ۴ برابری اعطای وام ضروری با کارمزد ۴ درصدی به بازنشستگان و افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشور که اگر امروز به عنوان موافق صحبت می کنم پاسخ به پیامک ها و بازنشستگان و کارگرانی است که بارها و بارها در این چند روز تماس گرفته اند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: اقدام بی نظیر ربیعی و تصویب نمایندگان در برنامه بودجه سال ۹۶ یعنی سه برابری شدن مستمری مددجویان نهادهای اجتماعی و اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان به این بخش جای قدردانی دارد همچنین استفاده از فناوری در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به چشم می خورد.

وی با اشاره به مهم ترین اقدام ربیعی در مسند وزارت تعاون عنوان کرد: صدور شناسنامه اقتصادی الکترونیکی برای ۲۳ میلیون خانوار، وزارت تعاون بر اساس ۵۲ پایگاه اطلاعاتی برای همه خانوارهای ایرانی شناسنامه اقتصادی تهیه کرده و مشخص است که فرد استخدام دولت بوده یا خیر و خود یا خانواده وی بیمه تأمین اجتماعی هستند یا خیر، دارای مجوز صنفی هستند یا خیر، چه سند یا خودرویی دارند و این می تواند در تصمیمات حمایتی مؤثر باشد.

محمودی شاه نشین در ادامه با اشاره به حوزه تأمین اجتماعی در وزارت تعاون بیان کرد: ثبات در مدیریت تأمین اجتماعی صورت گرفته و یادمان نرفته که در دولت دهم ظرف ۴ سال ۵ مدیر سازمان مهم تأمین اجتماعی عوض کرد اما در حال حاضر طی ۴ سال تنها یک نفر مسئولیت این سازمان را دارد که خود پاکدست بوده که حجم تلاش بالایی برای خروج از بحران ها به خصوص مالی داشته و این سازمان را از مقاطع بی هویتی عبور داده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مراکز خدماتی و درمانی به صورت ۱۰۰ درصد برای ۴۲ میلیون خانوار تحت پوشش بیمه خدمت می کند همچنین پوشش بیمه ای دندانپزشکی کودکان زیر ۱۴ سال به عنوان کار نویی بود که انجام پذیرفت.

نظر شما