شناسهٔ خبر: 139605 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

سلطانی فر، ابتکار و انصاری دارای گرین کارت آمریکا/ خانواده های این افراد مظنون به داشتن اقامت آمریکا

کریمی قدوسی43 رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این زمینه گفت: سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، معصومه ابتکار معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور و جمشید انصاری رییس سازمان اداری و استخدامی کشور داردای گرین کارت آمریکا هستند.

به گزارش «نماینده» جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور برخی افراد ۲ تابعیتی و دارای گرین کارت در ادارات دولتی و در سطح معاونین رئیس جمهور، وزرا و رده های  مهم دولت و ریاست جمهوری گفت: بر اساس تحقیق و تفحصی که انجام شده تا کنون ۸۰ مقام مسئول دولتی دارای ۲ تابعیتی یا گرین کارت و یا اقامت در کشورهای بیگانه از جمله آمریکا محرز شده است.

وی افزود: برخی از این مسئولین علاوه بر آنکه خود دارای گرین کارت هستند، همسر یا فرزندان آنها هم دارای گرین کارت آمریکا هستند و حتی در این کشور اقامت دارند.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این زمینه با نام بردن برخی از مسئولین دولتی گفت: مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دارای گرین کارت آمریکا و اقامت در این کشور است.

کریمی قدوسی تصریح کرد: معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دولت یازدهم که هفته گذشته با حکم روحانی بعنوان معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور منصوب شده، هم دارای گرین کارت آمریکاست که علاوه بر خودش، همسر و فرزند وی نیز مظنون به داشتن گرین کارت هستند.

وی همچنین از جمشید انصاری رییس سازمان اداری و استخدامی کشور بعنوان یکی دیگر از مقام دولتی نام برد که دارای گرین کارت آمریکاست و افزود: فرزند انصاری هم داردای گرین کارت آمریکا است و در این کشور اقامت دارد.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این زمینه تاکید کرد: انصاری تا کنون چند بار از طریق کشور امارات به آمریکا تردد داشته است.

کریمی قدوسی با بیان اینکه گزارش هیئت تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد تا چند ماه دیگر آماده و نهایی خواهد شد، افزود: هدف اینجانب از اطلاع رسانی از وضعیت افراد ۲ تابعیتی یا دارای گرین کارت این است که از انتصاب این افراد در پست های کلیدی جلوگیری شود و یک دفعه چشم باز نکنیم و ببینیم که همه مقامات ما دارای گرین کارت آمریکا هستند.

وی تصریح کرد: اینجانب بعنوان رئیس این هیئت به رئیس جمهور تذکر می دهم که از انتصاب اینگونه افراد جلوگیری کند تا کشور متحمل هزینه های زیاد نشود.

گرین کارت یا کارت سبز نشان دهنده اقامت دائم در ایالات متحده آمریکا است.

دارندگان این کارت اجازه اقامت دائم، کار، تحصیل، زندگی و مسافرت به آمریکا بدون استفاده از سایر مزیت‌های شهروندی آمریکا، نظیر حق رأی دارند.

نظر شما