شناسهٔ خبر: 139602 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خضری در مخالف با وزیر پیشنهادی اقتصاد؛

ضرورت پیگیری مطالبات مردم در حوزه اقتصادی/دل مردم برای تورم تنگ شده است!

رسول خضری/43 نماینده مردم پیرانشهر و سردشت گفت: معیشت مردم و مطالبات آنها در حوزه اقتصاد باید پیگیری شود.

به گزارش «نماینده»، رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: بحث اقتصاد مورد تاکید مقام معظم رهبری است، رکود در کشور کاری کرده است که مردم دلشان برای تورم تنگ شده است و این وضعیت قابل قبول نیست.

نماینده پیرانشهر ادامه داد: بحث موسسات مالی زبان‌زد خاص و عام شده است در سال ۹۰ و ۹۱ اختلاس‌های سه هزار میلیارد دلاری در منطقه غرب و شمال غرب کشور یعنی استان آذربایجان غربی و کردستان اتفاق اقتاد، همچنان بلاتکلیف است.

وی تاکید کرد: انتظار داریم وزیر پیشنهادی اقتصادی به صورت شفاف در مورد مطالبات مردم توضیح بدهد که تا چه حد می‌تواند پیگیر این مسائل باشد.

خضری با اشاره به اینکه نهادهای نظارتی پولی کشور بسیار ضعیف عمل کردند، ادامه داد: مردم از این مساله گله‌مند هستند مردم در موسساتی همچون ثامن الحجج، آرمان، فرشتگان و کاسپین با تابلوی بانک مرکزی فعالیت می‌کردند اعتماد کردند و پول‌های خود را گذاشتند اما سرشان بی کلاه مانده است که باید تعیین و تکلیف شود.

نماینده پیرانشهر با اشاره به سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی اقتصاد باید اعلام کند که تا چقدر می‌تواند میان سیاست‌ها تعادل ایجاد کند.

وی به مباحث مربوط به مالیات اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون مالیات و بخشی از سازمان تامین اجتماعی مخرب کسب و کار شده‌اند و بسیاری از صنایع کشور به دلیل مشکلات مالیاتی و بدهی‌های که به بیمه‌ها دارند نمی‌توانند فعالیت کنند.

خضری تاکید کرد: در بحث مالیات بر ارزش افزوده ایده‌ها هنوز شفاف نیست، تکلیف ادارات اخذ مالیات هنوز مشخص نیست و یک بخشی مالیات بر ارزش افزوده در ۵ بخش پرداخت می‌کند این مساله به ضرر و زیان کسب و کار و مردم است.

نماینده پیرانشهر خاطر نشان کرد: بحث اقتصاد و امنیت به یکدیگر گره خورده‌اند، حلقه اتصالی این حوزه را وزیر پیشنهادی باید به صورت شفاف بیان کند.

وی اضافه کرد: آقای کرباسیان فردی عمل‌گرا است و انتظار ما از وی زیاد؛ کارهای که در طول چندین دهه صورت نگرفته انتظار داریم آقای کرباسیان با توانمندی‌اش آن را انجام دهد چراکه در برنامه‌هایشان به صورت شفاف به این مسائل اشاره نکرده است.

خضری در پایان خاطر نشان کرد: توجه به مرزها به عنوان ظرفیت بی بدیل اهمیت زیادی دارد معابر کولبری با مشکلات زیادی مواجه هستند آقای کرباسیان در بحث گمرکی اقدامات مثبتی انجام داده است و ما انتظار داریم در ایجاد مناطق آزاد تجاری به مرزنشینان کمک کنید تا به کولبری روی نیاورند و شغلی صحیح داشته باشند.

نظر شما