شناسهٔ خبر: 139597 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

شهریاری در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد؛

کرباسیان در همه دولت‌ها بدون هیچ ادعا و حاشیه‌ای فعالیت داشته است

کمال الدین شهریاری43 نماینده مردم دشتی و تنگستان گفت: کرباسیان در همه دولتها حتی در دولت چپ و راست بدون هیچ ادعا و حاشیه‌ای فعالیت داشته است.

به گزارش «نماینده» سید کمال‌الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: موفقیت روحانی ریاست جمهوری را در کسب اکثریت آرای مردم میهن اسلامی برای تصدی دولت دوازدهم تبریک می‌گویم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس افزود: بنده برای دفاع از ۱۱ وزیر پیشنهادی دولت یعنی علوی، کرباسیان، ظریف، قاضی زاده، ربیعی، حجتی، آخوندی، شریعتمداری، رحمانی فضلی، زنگنه و بیطرف ثبت نام کرده ام که از آنان دفاع کنم اما بنا به قرعه کشی انجام شده درباره کرباسیان وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی صحبت می کنم.

وی اضافه کرد: آنچه که راجع به کرباسیان می گویم حاصل ۲۵ شناخت مستقیم بنده از او در حوزه عمل، تجربه و کار است.

شهریاری با بیان اینکه من از دوره سوم مجلس توفیق همکاری با بسیاری از عزیزانی که اکنون برای کابینه معرفی می شوند را دارم، اضافه کرد: معاونت نظارت مجلس گزارشی درباره برنامه های وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم باتوجه به وظایف قانونی وزارتخانه ها منتشر کرد که من آنها را مطالعه و ملاحظه کردم حدود ۱۸ صفحه از این گزارش ها به برنامه ها و خط مشی کرباسیان مربوط می‌شد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان با بیان اینکه کمترین انحراف در این گزارش مربوط به برنامه های کرباسیان بود و او در ارائه برنامه ها از خودش چیزی خلق نکرده بود، گفت: دستگاه های اجرایی مجری قوانین هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی از همکاران مخالف گفتند ما چیزی در برنامه های کرباسیان ندیدیم، گفت: برنامه کرباسیان سند چشم انداز است.

شهریاری با بیان اینکه سند او سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های پنجم و ششم را شامل می شود افزود: قرار نیست کرباسیان چیزی خارج از مصوبات ما در برنامه هایش بنگنجاند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان با بیان اینکه کرباسیان از سال ۶۰ در دولت شهید رجایی قائم مقام معاونت سازمان برنامه و بودجه بود بیان داشت: در دولت مقام معظم رهبری نیز او مسئولیت معاونت صنایع سنگین را بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه کرباسیان در تمامی دولت‌ها یعنی دولت چپ، راست، اصلاحات، سازندگی، عدالت و خدمت کار کرده که این موضوع نشانگر شخصیت اوست که بدون هیچ وابستگی به جناح، فرقه و خط سیاسی فقط بدون هیچگونه ادعایی برای مملکت کار کرده، عنوان کرد: وقتی که براداران عزیز مخالف این وزیر پیشنهادی صحبت می کردند من کلمه به کلمه به حرف هایشان توجه کردم هیچ کدام از آنان راجع به گذشته و عملکرد کرباسیان نکته منفی ذکر نکردند، بنابراین من از انصاف آنان قدردانی می کنم.

شهریاری با بیان اینکه گاهی اوقات اقتصاد گرفتار مسائل سیاسی می شود، گفت: موقعی که اقتصاد سیاست زده شود، دولت و مملکت ضرر می بیند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان با بیان اینکه کرباسیان چهره ای است که اقتصاد را آلوده به خط و خطوط سیاسی نکرده و نمی کند، گفت: او در دوران خدمت سی ساله اش در وزارتخانه های نفت، بازرگانی، صنایع سنگین و بسیاری از سازمان های دیگر چهره موفق بوده بنابراین چون در یک وزارتخانه کار نکرده جامع الاطراف است و اقتصادی های کلان، خرد و داخلی و خارجی را تجربه کرده است.

شهریاری افزود: کرباسیان اولین کسی که دروازه دلارهای غیرنفتی به کشور را باز کرده اکنون هم امیدوارم او با بالاترین رأی به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزیده شود.

نظر شما