شناسهٔ خبر: 139596 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

برنامه‌های کرباسیان برای اداره وزارت اقتصاد تنها نظریه پردازی است

ملکی نماینده مردم مشکین شهر گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی چیزی جز نظریه پردازی نیست.

به گزارش «نماینده»، ولی ملکی نماینده مردم مشکین شهر در جریان رأی اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با  مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: صحبت کردن بنده به عنوان مخالف مبنی بر ندیدن خوبی‌های وزیر نیست، اما نقد منصفانه را همه می‌پذیرند زیرا سازنده است.

وی با اشاره به اینکه مخالفت بنده برای برنامه‌های ارائه کرباسیان است، تصریح کرد: ما هر کجا که در کارها و برخوردهایمان کم می‌آوریم و خواهان دوستی با طرف مقابل هستیم نسبت به برخی مسائل می‌گویم این قسمت را «ولش کن»، برخی دوستان هم به بنده می‌گفتند که به عنوان مخالف وزیر صحبت نکنم که این به حقیقت به معنای ولش کن است.

نماینده مردم مشکین شهر تاکید کرد: کرباسیان وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی شخصی خوش برخورد و خوش خنده است اما در برنامه‌های وی می‌توان نظریه پردازی را دید، اقتصاد اهداف کمی و اعداد و ارقام می‌خواهد.

ملکی خطاب به کرباسیان گفت: شما در گمرک مسئولیت داشتید و باید کارنامه خود را همراه با نقاط قوت و ضعف ارائه می‌کردید که متاسفانه هیچ اشاره‌ای در برنامه‌تان به عملکرد خود در گمرک نداشتید. آیا در گمرکات قاچاق کالا واقعا از بین رفته است؟

نماینده مردم مشکین شهر تاکید کرد: آیا در گمرکات قاچاق کالا واقعا از بین رفته است؟ چه میزان در این زمینه موفق بوده‌اید؟ بر اساس گزارش چند روز پیش مسئولان گمرک هنوز قاچاق کالا از مبادی رسمی به کشور انجام می‌شود.

ملکی با اشاره به شاخص‌های اقتصادی کشور، اذعان داشت: چندی پیش لاریجانی رئیس مجلس ۱۸ شاخص را درباره اقتصاد کشور مطرح کرد که تعدادی از آنها در حیطه وظایف وزارت اقتصاد و دارایی است.

وی اظهار داشت: رشد ناخالصی داخلی کشورمان از میان ۲۴ کشور در رتبه دهم قرار دارد و متاسفانه شما به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد آمار تخصصی برای قضاوت نمایندگان در برنامه خود ارائه نکردید.

نماینده مردم مشکین شهر ادامه داد: روند آزادی اقتصادی طی ۴ سال گذشته برتر شده و نرخ تورم ما در میان ۲۴ کشور رتبه ۱۹ هستیم یعنی نرخ تورم در کشورمان طی ۴ سال گذشته ارتقا داشته و شما باید بگوید ۴ سال دیگر به چه نحوی خواهد بود.

ملکی گفت: در شاخص سهم سرمایه گذاری و حمایت از آن در میان ۲۰ کشور رتبه نوزدهم را داریم و تورم با این برنامه شما مهار نمی‌شود، ما شفافیت نداریم و از سرمایه گذاری‌ها حمایت نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: بنده نزد طیب‌نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم رفتم تا در مورد بانک مرکزی صحبت کنم اما وی اعلام کرد که بنده هیچ اشرافی به بانک مرکزی نداریم که این موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

نماینده مردم مشکین شهر در پایان خطاب به کرباسیان خاطر نشان کرد: برخی برنامه‌های شما شعار است که بنده می‌توانم بهتر بنویسم و باید برای تغییر وضع اقتصادی یک تیم قوی داشته باشیم.

نظر شما