شناسهٔ خبر: 139593 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قیمت نفت افزایش یافت

نفت43 قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۲ سنت، معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۵۱ دلار و ۲ سنت رسید.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، کاهش ذخایر نفت خام آمریکا موجب شد تا قیمت نفت امروز افزایش یابد، هرچند که مازاد عرضه کلی موجود در بازار همچنان بر قیمت ها سایه افکنده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۲ سنت، معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۵۱ دلار و ۲ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز ۱۵ سنت، معادل ۰.۳ درصد افزایش داشت و به ۴۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.

انستیتوی نفت آمریکا اعلام کرد، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ اوت، با ۹.۲ میلیون بشکه کاهش به ۴۶۹.۲ میلیون بشکه رسید.

این در حالی است که تحلیلگران انتظار داشتند میزان ذخایر در این هفته ۳.۱ میلیون بشکه کاهش یابد.

ویلیام او لافلین، تحلیلگر سرمایه گذاری در موسسه ریوکین سکیوریتیز گفت: «بازار این آمار را یک گزارش تا حدی امیدوار کننده در نظر گرفته است.»

اما میزان ذخایر بنزین آمریکا در این هفته ۳۰۱ هزار بشکه رشد داشته، در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند ۱.۱ میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

آمارهای رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا اواخر امروز منتشر خواهد شد.

به طور کلی تحلیلگران معتقدند عرضه بالا مانع از رسیدن قیمت ها به ارقام بالاتر می شود.

فواد رزاق زاده، تحلیلگر بازار نفت در سایت فورکس دات کام گفت: «موضوع مازاد عرضه همچنان بر قیمت ها تاثیر منفی می گذارد... به رغم تلاش های اوپک و روسیه برای کاهش عرضه، چیز زیادی تغییر نکرده است. هرچند این تولید کنندگان تلاش کرده اند تولید خود را محدود کنند، اما نفت شیل آمریکا همچنان در حال افزایش است.»

در بخش تقاضا، تحلیلگران انتظار دارند بازار شاهد کاهش تدریجی رشد مصرف باشد، زیرا با رشد بهره وری در مصرف سوخت و افزایش استفاده از خودروهای برقی تقاضا برای سوخت های فسیلی در آمریکا کاهش خواهد یافت و میزان تقاضا برای نفت در چین نیز در حال کاهش است.

نظر شما