شناسهٔ خبر: 139586 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد؛

تشکیل کمیته پیگیری عنوان «شهید خدمت» برای شهدای امدادگر

سیدامیر محسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر، از تشکیل کمیته پیگیری احتساب شهدای امدادگر به عنوان شهید خدمت در هلال احمر خبر داد.

به گزارش «نماینده» دکتر سید امیرمحسن ضیائی در جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر با اشاره به حادثه ریزش دیواره چاه و به شهادت رسیدن دو امدادگر زنجانی که برای نجات جان فردی حادثه دیده به داخل چاه رفته بودند، گفت: زبان از توصیف فداکاری ها و خدماتی که این دو عزیز برای رضای خدا به مردم ارائه کردند قاصر است، این دو جوان، سودایی به جز خدمت به مردم نداشتند و همیشه آماده بودند که در هر لحظه به کمک مردم آسیب دیده بشتابند.

وی ادامه داد: این دو شهید، خدمت داوطلبانه را وظیفه خود می دانستند و برای دستگیری از مردم سر از پا نمی شناختند. ما شبیه این دو عزیز در جای جای کشور داشته و داریم. هر زمان در یک جبهه و در سنگری متفاوت جوانان و داوطلبان ما از جان مردم دفاع و محافظت می کنند.

ضیائی با بیان اینکه حضور خانواده دو شهید امدادگر زنجانی را در جلسه شورای عالی جمعیت که مرجع حاکمیت هلال احمر است ارج می نهیم، فقدان این دو عزیز را به خانواده آنها و به مجموعه هلال احمر تسلیت گفت و افزود: از طرفی جا دارد شهادت این دو جوان را به خانواده آنها و جمعیت هلال احمر برای پرورش و تربیت چنین جوانان غیوری که دلاورانه جان خودشان را در طبق اخلاص گذاشتند، تبریک بگوییم.

رئیس جمعیت هلال احمر با یادآوری اینکه زمانی که حادثه ای رخ می دهد، کمیته ای تشکیل و ابعاد مختلف حادثه بررسی می شود، افزود: این سازمان، یک سازمان داوطلبانه است و تمام داوطلبان هلال احمر آموزش دیده هستند؛ این دو شهید نیز آموزش دیده و ورزیده و در واقع از زبده ترین نیروهای موجود هلال احمر در منطقه زنجان بودند و درجه نجاتگری نیز داشتند.

ضیائی ادامه داد: کمیته ای در جمعیت هلال احمر تشکیل شده که شرایط را برای احتساب شهدای امدادگر به عنوان شهید خدمت فراهم کند؛ تمام تلاش ما این است که پیگیر حقوق این عزیزان باشیم که بالاترین سرمایه خود یعنی جانشان را در راه خدمت داوطلبانه به مردم فدا کردند.

نظر شما