شناسهٔ خبر: 139584 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بیل گیتس ۴.۶ میلیارد دلار از ثروتش را وقف کرد

بیل گیتس43 بیل گیتس، مدیرعامل مایکروسافت، ۶۴میلیون سهم از سهام خود در مایکروسافت را وقف کرد.

به گزارش «نماینده» بر اساس گزارش‌های کمیسیون اوراق بهادار وبورس آمریکا، در روز دوشنبه، ثروتمندترین مرد جهان یعنی بیل گیتس، ۶۴ میلیون سهام خود از مایکروسافت را به بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس وقف کرده است. در حال حاضر، ارزش این مقدار از سهام مایکروسافت حدود ۴.۶ میلیارد دلار می‌باشد.

این بزرگ‌ترین بخشش سهام بیل گیتس ۶۱ساله از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون می‌باشد. طبق محاسبات بلومبرگ، او به‌ارزش ۱۶ میلیارد دلار از سهامش را در سال ۱۹۹۹ و ۵.۱ میلیارد دلار را نیز در سال ۲۰۰۰ وقف کرده است.

بن سیلورمن، مدیر تحقیقاتی وب‌سایت اینسایدر اسکور، می‌گوید: «این تغییر در نحوه توزیع دارایی است.»، همچنین او اشاره کرد که گیتس سالهاست از طریق کاهش دادن سهام خود در مایکروسافت، این پول را با بنیاد خیریه خود به اشتراک می‌گذارد. اما سخنگویان شرکت مایکروسافت هنوز صحبتی در این رابطه نکرده‌اند.

گیتس احتمالاً بیش از ۷۰۰ میلیون از سهام مایکروسافت را صرف خیریه کرده است که اگر این مقدار را برای خود نگه می‌داشت، امروز حدود ۵۰ میلیارد دلار ثروتمندتر بود. بیل گیتس میزان سهامش از مایکروسافت را از ۲۴ درصد در سال ۱۹۹۶ به ۱.۳ درصد در حال حاضر رسانده است.

با وجود این، بیل گیتس، هنوز هم با میزان سرمایه ۸۶ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد به‌روی زمین می‌باشد و فاصله خود با جف بزوس ۵۳ساله، مدیرعامل آمازون، را به نزدیک‌ترین حالت خود رسانده است. ارزش سرمایه خالص بزوس ۸۴.۵ میلیارد دلار می‌باشد.

نظر شما