شناسهٔ خبر: 139581 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آذری جهرمی برای ۴۱ درصد وظایف وزارتخانه برنامه‌ای ندارد

زرآبادی نماینده مردم قزوین گفت: آقای جهرمی برای ۴۱ درصد وظایف وزارتخانه برنامه‌ای ارائه نکرده و این نشان دهنده عدم اشراف وی است.

به گزارش «نماینده»، حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات، اظهار داشت: در ابتدا باید از نگاه جوان‌گرایانه رئیس جمهور تشکر کنم اما نباید از اینکه نکته غافل شد که اگر جوان‌گرایی با تعهد و تخصص همراه نباشد یک فرصت سوزی است و فرصت سازی به شمار نمی رود.

زرآبادی در حالی که اسلایدهایی آماده کرده بود به فرازی از سوگندنامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در میزان انطباق برنامه وزیر پیشنهادی وزارتخانه و اسناد بالادستی گزارشی که معاونت نظارت ارائه داده، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ۴۱ درصد وظایف قانونی وزارتخانه برنامه ای معرفی نکرده است و این نشان از نبود اشراف کامل وی به وزارتخانه متبوع است.

نماینده مردم قزوین افزود: در حوزه ارتباطات نشانه توسعه یافتگی کشورها، استفاده از اینترنت به میزان ۹۷ درصد، ضریب جمعیتی و نقش اساسی زیرساخت این شبکه است.

وی در ادامه بیان داشت: شبکه حاکمیتی زیرساخت موجب اقتدار جمهوری اسلامی ایران در فضای سایبری است و در نقشه ای که مشاهده می کنید در قالب شکل‌گیری شرکت زیرساخت نقاط ترافیکی را به نشانه بخش حاکمیتی نشان می دهد اما متاسفانه با پیشنهادی جهرمی این نقاط کاهش پیدا کرده است.

زرآبادی تصریح کرد: شبکه کوچکی که در نقش ترافیکی مشاهده می شود زیر ساخت را کم می کند. من این سوال را از وزیر پیشنهادی ارتباطات پرسیدم اما از آنجایی که وی تبحر خاصی در استفاده از اصطلاحات فنی دارند، به نوعی از پاسخ مقتضی سر باز زدند و چون مذاکرات مجلس ثبت و ضبط می شود امیدوارم صداقت لازم را در پاسخگویی داشته باشند، چراکه متخصصان در مورد اظهار نظرهای او تجزیه و تحلیل لازم را خواهند داشت.

نماینده مردم قزوین بیان داشت: شبکه زیرساخت نسبت به قبل در حدود یک سوم کاهش داشته است و هیچ کدام از چهار رکن اصلی مانند سرویس دهی مناسب، پالایش اطلاعات را نداشته  و از طرفی هم به صورت درست مدیریت نشده و با سیاست های کلی کشور در تعارض قرار دارند.

وی درباره خصوصی سازی گفت: مجلس مخالف خصوصی‌سازی نیست اما نقش دولت به عنوان سیاست گذار و ناظر حیاتی است، بنابراین رها شدن وظایف حاکمیتی در لوای خصوصی سازی می تواند لطمه های جبران ناپذیری به کشور وارد کند.

زرآبادی درباره سرمایه گذاری خارجی نیز افزود: مجلس سرمایه گذاری خارجی را برای تحقق رشد ۸ درصد قبول دارد به همین منظور مجلس پیشنهاد معاونت زیرساخت وزارت ارتباطات در برنامه ششم توسعه در اعطای مجوز شرکت ترانزیت و ظرفیت انتقال ۳۰ ترابایت بر ثانیه را پذیرفت اما شرکت مذکور که به بهانه سرمایه گذاری مجوز گرفته بر اساس اساسنامه پیشنهادی بنا دارد از ظرفیت زیرساخت های موجود استفاده کند و در نتیجه تقویت بخش خصوصی با استفاده از سرمایه گذاری مشترک منتفی است و نهایت مأموریت این شرکت به واسطه گری می انجامدو حدف بخشی از درآمدهای دولتی به نفع شرکای خارجی و داخلی با استفاده از ظرفیت های موجود و نه سرمایه گذاری جدید است.

نماینده مردم قزوین درباره خطوط ترانزیت نیز گفت: ما دو تجربه متفاوت داشته ایم یکی از آنها مسیر جاده ابریشم از فرانکفورد تا شانگ های و دیگری خط ایپه از آلمان تا هند بود اما در خط ایپه ۲ هزار کیلومتر از آن به ایران ارتباط دارد هرچند خطی برابر نیم ترا بیشتر ندارد این در حالی است که ما توقع خطی ۳۰ترا وایتی داشته ایم.

نظر شما