شناسهٔ خبر: 139580 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ذوالنور: من نگفتم دولت ما سکولار است / برنامه دولت در نظام دینی و غیردینی باید متفاوت باشد

مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم گفت: برنامه‌ای که دولت‌ها در نظام دینی ارائه می‌کنند باید با نظام‌های غیردینی تفاوت داشته باشد.

به گزارش «نماینده»، مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم طی تذکری شفاهی با بیان اینکه نظام اسلامی، حاکمیت، فقه سیاسی، فقیه تربیتی و آموزه‌های دینی و فرهنگی دارد، اظهار داشت: برنامه‌ای که دولت‌ها در نظام دینی ارائه می‌کنند باید با نظام‌های غیردینی که جمهوری اسلامی نیستند و ادعای اسلامیت ندارند، تفاوت داشته باشند.

وی با بیان اینکه با مطالعه دقیق برنامه‌های دولت دریافتند که در آن رنگ و بویی از تاثیر آموزه‌های دینی دیده نمی‌شود، گفت: منظور سخن بنده این نیست که دولت و نظام ما سکولار است بلکه گفتم اگر این برنامه در یک نظام سکولار نوشته می‌شد تفاوتش با این برنامه چه بود.

نماینده مردم قم با اشاره به اینکه مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران گفته بود که برخی نمایندگان اینجا را با خطبه‌های نماز جمعه اشتباه گرفته‌اند، تصریح کرد: معنای این حرف این است که در خطبه‌های نماز منطق، عقل و ادب نیست و این چه حرفی است و چه دلیلی وجود دارد که به نمازخان‌ها نماز جمعه و خطیب جمعه اهانت شود؟

ذوالنور تاکید کرد: در آموزه‌های دینی ما آمده که باید به حرف افراد نگاه کنیم و هرجا که اشتباه است با استدلال گفته شود که اگر اینطور بود بنده از صحبت اشتباه خود عذرخواهی می‌کردم اما اینکه برخی با توهین حرف بزنند و بگویند که شما معنای سکولار را نمی‌فهمید درست نیست.

وی خاطر نشان کرد: نماینده بر اساس تشخیص خود باید دفاع، قبول و رد کند چرا که قسم خورده و صحبت من این است که در این برنامه‌ای که ارائه شده و موارد متعددی برای حقوق شهروندی در نظر گرفته شده است باید کمیت‌ها و راه‌های لازم رسیدن به آن‌ها را ببینیم چرا که مشکل امروز ما آن است که به این راه‌ها پرداخته نشده است.

نظر شما