شناسهٔ خبر: 139577 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تعهد و تخصص برای آموزش و پرورش لازم است/ ارتقا جایگاه این وزارت خانه مشارکت همه قوا را می‌طلبد

ولی داداشی نماینده مردم آستارا گفت: ارتقا جایگاه وزارت آموزش و پرورش مشارکت همه قوا را می‌طلبد.

به گزارش «نماینده» ولی داداشی نماینده مردم آستارا و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با سید محمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت:  متولی تعلیم و تربیت، فرهنگ سازی و مهمترین رکن جامعه ما آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه وزارت امانتی الهی است ادامه داد: برای آموزش و پرورش دو مقوله یعنی تعهد و تخصص لازم است تعهد آقای بطحایی را همه می دانند تخصص و تحصیلات هم مربوط به آموزش و پرورش است.

داداشی بیان کرد: آموزش و پرورش نیاز به تحول دارد و وزیر پیشنهادی هم قول این مسئله را داده است و در برنامه پیشنهادی‌اش هم این مهم مکتوب آمده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از مخالفین وزیر پیشنهادی علوم دعوت می کنم که حداقل نیم نگاهی به برنامه وی بیاندازند، اجرای متوازن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز ضروری کشور است.

وی با بیان اینکه ارتقا جایگاه اموزش و پرورش مشارکت همه قوا را می طلبد اظهار داشت: معلمان در شرایط بد اقتصادی زندگی می کنند نیاز امروز ما این است که وزیر با برنامه حرکت کند و امروز می بینیم که آقای بطحایی با برنامه مدونی وارد میدان شده است.

داداشی تاکید کرد: جذب نیروی انسانی با انگیزه و شایسته و حرفه ای با توجه به اینکه طی چهار سال آینده ۴۰۰ هزار نفر از معلمان بازنشسته می شوند امری مهم است و وزیر پیشنهادی هم برای این موضوع برنامه ارائه کرده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تامین منابع مالی برای ارتقا کیفی آموزشی، ادامه داد: آموزش و پرورش مان کیفیت محور نیست و وزیر پیشنهادی قول داده برای حل این مسئله تلاش کند.

وی افزود: آقای بطحایی جز معدود وزرایی است که با برنامه مدون وارد میدان شده است در ماه های بعد اگر کوتاهی از سوی وزیر در عملی کردن برنامه اش دیدیم می توانیم از وزیر پاسخ بطلبیم.
 
داداشی با اشاره به رویکرد برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: تمرکز بر اجرای سند تحول بنیادین، ارتقا کیفیت و جایگاه مدارس، توسعه عدالت آموزشی، ارتقا کیفیت تعلیم و تربیت، ارتقا منزلت اجتماعی معلمان، بهبود ساختارها و روش ها و توسعه فناوری اطلاعات در مدارس جزء محورهای برنامه بطحایی است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از مولفه های مهم وزارت آموزش و پرورش اقتصاد و معیشت معلمان است نظام جامع پرداخت و بیمه تکمیلی فرهنگیان و خدمات مراکز رفاهی باید افزایش یابد.

نظر شما