شناسهٔ خبر: 139576 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آموزش و پرورش وزیری می‌خواهد که به رانت خواری‌ها «نه» بگوید

بیگلری نماینده مردم سقز و بانه گفت: وضعیت آموزش و پرورش نگران کننده است و وزیری می‌خواهد که به رانت خواری‌ها «نه» بگوید.

به گزارش «نماینده»، محسن بیگلری نماینده  مردم سقز و بانه در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با سید محمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: من مدافع دولت هستم ولی وکیل ‌الدوله نیستم و به عنوان کسی که با ۱۶ نفر از وزرا موافق بوده اما متأسفانه در هیچ کدام برنده نشدم و قرعه مخالفتم به نام بطحایی افتاد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالف بطحایی نیستیم، به عنوان یک فرهنگی که روزی معلم بودم وضعیت بحرانی آموزش و پرورش مرا آزار می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز با عنوان نماینده قشر یک میلیونی فرهنگیان وقتی حقوق ماهیانه آنها را با سایر ادارات مقایسه می‌کنم خودم را شرمنده فرهنگیان می‌بینم.

بیگلری وزارتخانه آموزش و پرورش و وزارت علوم را با وزارتخانه مهم بنیادی عنوان کرد و گفت: این دو وزارتخانه ابر مرد و ژنرال می‌خواهد و آیا آقای بطحایی شما آن ابر مرد و ژنرال هستید.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای بطحایی آیا برنامه جنابعالی جوابگوی نیروهای آموزش و پرورش است، زیرا در این موقعیت بحرانی و شکافی که در بدنه آموزش و پرورش ایجاد شده این وزارتخانه وزیری می‌خواهد که به باندبازی، سهم‌خواهی و فساد چند میلیاردی که در صندوق ذخیره فرهنگیان به وجود آمده "نه" بگوید. اقای بطحایی آیا آماده‌اید که این کلمه را بگویید؟

وی تصریح کرد: از شما انتظار دارم نسبت به بحث صندوق ذخیره فرهنگیان شفاف‌سازی کنید چون این موضوع نمایندگان و فرهنگیان را بسیار آزرده کرده است.

بیگلری با طرح این پرسش که آیا خود را به جای معلمانی گذاشتید که با حقوق یک میلیونی زندگی می‌کنند گفت: آیا اگر وزیر شوید برنامه‌ای برای حل مشکل فرهنگیان دارید و آیا برنامه‌ای برای تبدیل وضعیت نیروها دارید و آیا برنامه‌ای برای ساخت مدارس در مناطق محروم دارید.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وضعیت روستاها و مناطق محروم بسیار نگران‌کننده است اظهار داشت: وزرای پیشنهادی انتظار نداشته باشند که یک نفر به عنوان وزیر آموزش و پرورش همه مشکلات آن دستگاه عریض و طویل را حل کند.

وی با بیان اینکه انتظار دارم دولت در سفر به مناطق محروم سر زده از مدارس بازدید کند تا بداند فرزندان این سرزمین در کجا درس می‌خوانند اظهار داشت: آقای بطحایی برای اجرای سند بنیادین که مورد تأکید مقام معظم رهبری است چه برنامه‌ای دارید؟

بیگلری با بیان اینکه خروجی مدارس و دانشگاه‌های ما مهارت‌محور نیست گفت: برای حل این مسئله چه برنامه‌ای دارید زیرا در برنامه ششم آمده باید ۵۰ درصد مراکز آموزشی به طرف فنی‌ حرفه‌ای و کار و دانش برود.

نماینده مجلس شورای اسلامی مشکل اصلی آموزش و پرورش مشکل مالی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: آقای بطحایی چه برنامه‌ای برای حل این مشکل دارید چراکه در این شرایط وزیر آموزش و پرورش شدن دل شیر می‌خواهد.

نظر شما