شناسهٔ خبر: 139573 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حل مشکلات معلمان در برنامه بطحایی مطرح نشده است

جاسمی نماینده مردم کرمانشاه گفت: با توجه به مشکلات آموزش و پرورش هیچ برنامه مشخصی برای حل آن‌ها در سخنان وزیر آموزش و پرورش وجود ندارد.

به گزارش «نماینده» سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در جریان روند رای اعتماد به کابینه دوازهم و در مخالفت با سید محمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: در زمان فانی و دانش آشتیانی به وزرای پیشین آموزش و پرورش ذهن اکثر نمایندگان و مدیران آزرده شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش یکی از تأثیرگذارترین وزارتخانه‌ها از لحاظ کیفی و کمی است که خدوم‌ترین و شریف‌ترین انسان‌ها در این وزارتخانه مشغول به فعالیت هستند.

نماینده مردم کرمانشاه تأکید کرد: بیش از یک میلیون معلم و مربی در وزارت آموزش و پرورش مشغول خدمت هستند، دختران و پسران نجیب کشورمان نیزبه عنوان دانش‌آموزان در مدارس تحصیل می‌کنند و نخبگانی همچون خانم میرزاخانی دست پرونده این معلمان هستند.

جاسمی اظهار داشت: شتاب‌زدگی در اجرای سند تحول بنیادین به عنوان یک سند مادر برای سیاست گذاری و برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست نیازمند فراهم ساختن زیر ساخت‌ها بوده که بدون توجه به آن آموزش و پرورش دچار ضربه خواهد شد.

وی بیان داشت: اجرای سند تحول بنیادین نیازمند همفکری تمام دستگاه‌ها بوده و حتی باید از ظرفیت رسانه ملی هم استفاده شود که متأسفانه این گفتمان سازی تاکنون انجام نشده و مردم اطلاع دقیقی از مفاد این سند ندارند.

نماینده مردم کرمانشاه ادامه داد: مشکلات معیشتی و منزلتی معلمان یکی دیگر از مشکلات حوزه آموزش و پرورش بوده که متأسفانه معلمان از سختی در این زمینه رنج می‌برند تا حدی که بر روی عملکردشان تأثیر منفی گذاشته است.

جاسمی تأکید کرد: در برنامه ارائه شده بطحایی هیچ برنامه مشخصی برای حل این مشکلات بیان نشده است.

وی گفت: کنکور نیز یکی دیگر از مشکلات امروز کشور است که باید مورد توجه وزیر قرار بگیرد، امروزه بسیاری از مدارس فاقد شبکه‌های ارتباطی هستند.

نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه کتاب‌های درسی به عنوان عنصر تربیت و تعلیم فرزندان ما محسوب می‌شود تصریح کرد: حجم و محتوای کتاب‌های درسی تناسبی با شرایط سنی و نیاز جامعه نداشته و مورد اعتراض دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها قرار دارد لذا برای بازنگری و تجدید محتوای کتاب‌ها مبتنی بر سند تحول بنیادین باید برنامه‌ریزی جدی انجام شود.

جاسمی اذعان داشت: در راستای تکریم جامعه مخصوصا آموزش و پرورش در کشور مبنی بر همگرایی وزیر با صندوق بازنشستگی این وزراتخانه دل بسیاری از فرهنگیان آزرده شده لذا این امر موجب شد تا در مخالفت با وزیر صحبت کنم.

وی گفت: باید در راستای سیستم اداری و مدیریتی در سطح کلان و استان‌ها اقدام شود و همچنین در وزارت آموزش و پرورش این اقدام باید هر چه سریعتر صورت گیرد.

نماینده مردم کرمانشاه خاطر نشان کرد: امروز بزرگترین نگرانی مقام معظم رهبری و مردم وضعیت نوجوانان و جوانانمان است که علاوه بر بیکاری به عنوان سرمایه‌های گرانبهای این کشور ضرر زیادی به کشور وارد شده که در اصل نبود دانش‌ محوری نگران‌کننده می‌باشد.

نظر شما