شناسهٔ خبر: 139572 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

معرفی نشدن زنان در کابینه ربطی به احزاب ندارد/ما کی سهم خواهی کردیم؟

کواکبیان در مجلس نماینده مردم تهران گفت: اینکه خانم‌ها معرفی نشدند ربطی به احزاب ندارد، باید به اقدامات دولت افتخار کنیم.

به گزارش «نماینده»، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جریان روند رای اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم و  در موافقت با کلیات آن اظهار داشت: بعضی از مخالفین فرمایشاتی داشتند که می خواهم آنها را جواب بدهم.

نماینده مردم سمنان اظهار داشت: بعضی ها مباحثی مطرح کردند که گویا خطبه های نماز جمعه است در حالیکه اینجا مجلس است و در مجلس باید طوری بحث شود که حول برنامه های اعلامی باشد.

وی در واکنش به سکولار خواندن برخی برنامه های دولت از سوی یکی از نمایندگان گفت: این سخن نشان می دهد که معنای سکولار را نمی دانیم و یا متوجه نیستیم که در رأس این نظام مقام معظم رهبری حضور دارند.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه افتخار دولت یازدهم برنامه محوری است، گفت: آن زمانی که از طرف آقای لاریجانی لقب پروفسور گرفتم همین موضوع را می گفتم که شما برنامه خود را با دولت هماهنگ کنید و الان هم دولت تمام محورها را بر اساس برنامه تنظیم کرده است مگر اینکه بگوییم این برنامه سکولار است.

کواکبیان عملکرد دولت در حوزه فرهنگ را افتخارآمیز خواند و گفت: در این دولت کار فرهنگی به معنای صحیح انجام می شود زیرا این دولت امنیتی کردن فرهنگ را نمی خواهد.

وی گفت: ما کی سهم خواهی کردیم؟ اینکه خانم ها معرفی نشدند ربطی به احزاب ندارد، در سلامت و امنیت دولت کارهایی کرده است که باید به آن افتخار کنیم، مدیران تازه نفسی باید روی کار می آوردیم، استفاده از زنان را معاونین در دستور کار قرار دهند.

نماینده مردم سمنان به موضوع برجام اشاره کرد وگفت: اگر برجام به کلی غلط است در رأس نظام مقام ولایت فقیه است که وقتی گفت سند ۲۰۳۰ را بردارید همه تبعیت کردند و الان هم اگر لازم باشد می گویند برجام بی برجام.

کواکبیان با بیان اینکه اگر شما تابع رهبری هستید باید برجام را تایید کنید، گفت: وقتی شخصیتی مثل آقای ظریف در کنار حاج قاسم سلیمانی پابه‌پا در جهت منویات نظام حرکت می کنند شما هم باید تایید کنید.

وی جهت گیری دولت در مسائل اقتصادی و معیشتی مردم را مثبت عنوان و یادآور شد: وقتی که در مجلس هشتم می خواستم بیایم چون هر لحظه ممکن بود دوستان خاصی از من تقاضاهایی داشته باشند تنم می لرزید.

نظر شما