شناسهٔ خبر: 139567 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

آیا مجلس به همه وزرای پیشنهادی رای اعتماد می دهد؟

تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو نفر از وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در معرض خطر هستند، در عین حال گفت که جهت‌گیری کلی مجلس، رای اعتماد به همه وزرای پیشنهادی است.

به گزارش «نماینده»، غلامرضا تاجگردون در حاشیه جلسه علنی صبح امروز مجلس در جمع خبرنگاران درباره برخی حاشیه‌ها در مورد وزرای معرفی شده به مجلس، گفت: حرف‌هایی که در بیرون وجود دارد خیلی در مجلس مطرح نیست و در عین حال گاهی مسائلی اتفاق می‌افتد که قابل پیش‌بینی نیست مثل رای اعتماد به کابینه یازدهم و رای عدم اعتماد مجلس به ‌آقای نجفی که ما آن را پیش‌بینی نمی‌کردیم.

وی افزود: به نظرم یکی دو تا از وزرای معرفی شده در معرض خطر هستند ولی باید تا روز آخر صبر کرد. جهت گیری کلی مجلس هم رای اعتماد به همه وزرای پیشنهادی است. در بین نمایندگانی که سیاسی نگاه نمی‌کنند و نگاه کارشناسی به مسائل دارند بحث‌های اقناعی هم در جریان است. مثلا من به طرفداری از وزیری صحبت کرده بودم و امروز جمعی از دوستان مخالف درباره ایشان با من بحث کردند. در مواردی من آنها را قانع کردم و در برخی موارد هم آنها من را قانع کردند.

تاجگردون ادامه داد: لابی‌ها و مسائل منطقه‌ای هم در رای اعتماد نمایندگان تاثیرگذار است و لابی‌ها خیلی هم مذموم نیست.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره ترکیب اقتصادی کابینه دوازدهم نیز گفت: من این ترکیب را متعادل‌تر و هماهنگ‌تر می‌دانم فارغ از بحث اقتصادی در دولت قبل، موضوع عدم هماهنگی تیم اقتصادی مطرح بود، اما در این تیم رییس‌جمهور هماهنگی را ارجح دانسته تا اینکه بخواهد سطح تخصصی را بالاتر ببرد. من نمی‌توانم بگویم آقای کرباسیان نسبت به آقای طیب‌نیا برتری دارد ولی رییس‌جمهور افراد را طوری انتخاب کرده که با بخش مالی و پولی هماهنگ‌تر باشند.

نظر شما