شناسهٔ خبر: 139564 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

واکنش ولایتی به شایعه افزایش شهریه‌های دانشجویان پزشکی

ولایتی رئیس هیئت‌امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شایعه‌ها مبنی بر افزایش شهریه‌های دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد درست نیست.

به گزارش «نماینده»، علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم‌پزشکی استان تهران دانشگاه آزاد، اظهار داشت: موضوعات مطرح شده درباره شهریه دانشجویان پزشکی، یک سوء تفاهم بوده و به هیچ وجه این شایعات صحیح نیست. صحبت‌هایی که در خصوص افزایش شهریه مطرح شده سوءتفاهم است و شهریه دانشجویان افزایش متعادلی داشته است.

ولایتی افزود: افزایش شهریه‌های این دانشجویان به آن میزانی که در شایعه‌ها مطرح شده نیست و تنها ۱۰ درصد در این حوزه افزایش شهریه داشتیم که این موضوع یک امر رایج است. به دانشجویان اطمینان می‌دهیم نگران نباشند و شایعات را باور نکنند چرا که این افزایش شهریه‌ای که مطرح شده صحیح نیست.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد هیچ برنامه‌ای ندارد که هزینه‌های رشته‌های علوم پایه، بالینی و پزشکی را از طریق شهریه‌های دانشجویان تامین کند بلکه از دیگر منابع این هزینه‌ها تامین خواهد شد چرا که برای ایجاد هر تخت بیمارستانی یک و نیم تا دو میلیارد هزینه مصرف می‌شود. دانشجویان علوم پزشکی در آینده همکاران ما می‌شوند بنابراین ما نمی‌خواهیم در آینده همکاران‌مان با ما کدورت داشته باشند.

رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد افزود: دانشگاه آزاد این روزها محل تحول و کارهای مثبت برای پیشرفت و سازندگی بهتر است. این دانشگاه وسعت زیادی دارد و نیاز به بررسی و تلاش مستمر برای ارتقا کیفیت دارد. علوم پزشکی بدون تردید یکی از مهمترین موضوعات در کشور است که رشته های مربوط به این حوزه نیز در این جایگاه قرار می گیرند.

وی با اشاره به رغبت داوطلبان کنکور برای تحصیل در رشته‌های پزشکی افزود: کشور نیازمند توسعه حوزه پزشکی از جمله رشته های علوم پزشکی است. یکی از معیارهای ارتقای سلامت نسبت تعداد پزشک و رشته‌های مختلف پزشکی و تعداد جمعیت کشورهاست. با وجود آنکه طی سال‌های گذشته دانشگاه‌های علوم پزشکی دولتی و آزاد در زمینه توسعه کمی و کیفی فعالیت‌هایی داشته‌اند اما هنوز با استانداردها فاصله داریم.

ولایتی با اشاره تاسیس بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد گفت: مراکزی مشابه این بیمارستان در دیگر کشورها از برنامه‌های این دانشگاه به شمار می رود تا بتوانیم در رشته های پزشکی توسعه کمی و کیفی داشته باشیم. با مسئول بیمارستان کازرون صحبت‌هایی شده و قرار است این بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه آزاد اداره شود.

رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد درباره مکانیزم انتخاب افراد در دانشگاه آزاد نیز گفت: بنای من و دکتر رهبر این است که تا جایی که میسر است از اساتید برای سمت‌های مدیریتی استفاده کنیم. افرادی مانند دکتر طهرانچی که شخصیتی برجسته در حوزه علوم هسته‌ای و بین المللی هستند اکنون به عنوان رئیس دانشگاه آزاد استان تهران و واحد تهران مرکز فعالیت می‌کنند به طور حتم می‌توانند با دید وسیع‌تر برای ارتقا تمامی رشته‌ها در دانشگاه آزاد  فعالیت کنند.

وی  گفت: دکتر ابطحی نیز در گذشته معاون علوم پزشکی این دانشگاه بود، اکنون به عنوان رئیس دانشگاه آزاد علوم پزشکی استان تهران منصوب شده است.

ولایتی درباره فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه آزاد نیز گفت: برنامه داریم که فعالیت‌های این دانشگاه را در کشورهای همسایه و اسلامی گسترش دهیم. به طور مثال تفاهم نامه‌ای با سید محسن حکیم در کشور عراق امضا کرده‌ایم و قرار است دانشگاه آزاد در پنج شهر کربلا، نجف، بصره، اربیل و بغداد مراکزی را راه‌اندازی کند. به جای اینکه فعالیت‌های پراکنده در برخی کشورهای نامانوس داشته باشیم که سنخیتی با کشور ما ندارد بنا داریم در کشورهای همسایه و اسلامی فعالیت های بین المللی خود را توسعه دهیم.

رئیس هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: از کشور آذربایجان نیز درخواست‌هایی اعلام شده و مقدمات فعالیت این دانشگاه در این کشور نیز در حال پیگیری است.

وی درباره نامگذاری واحد نجف‌آباد دانشگاه آزاد به نام شهید حججی گفت: این شهید افتخار ملی کشور به شمار می رود. از یک سو از شهادت این شهید متاثر شدیم اما از سوی دیگر به خود می بالیم که جوانان کشور برای امنیت و دفاع از اسلام گام برمی دارند. بضاعت دانشگاه آزاد در این حد بود که نام این شهید بزرگوار را بر واحد نجف  آباد این دانشگاه قرار دهیم.

نظر شما