شناسهٔ خبر: 139563 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حسینی کیا در مخالفت با کلیات دولت دوزادهم:

برنامه دولت دوازدهم نیازمند تقید به برنامه ششم توسعه است

حسینی کیا.jpg نماینده مردم سنقر و کلیائی در مخالفت با کلیات دولت دوزادهم، گفت: برنامه فعلی دولت دوازدهم نیاز به تکمیل شدن و تقید به برنامه ششم توسعه دارد.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا، نماینده مردم سنقر و کلیائی در مخالفت با کلیات دولت دوزادهم، گفت: آرزوی مردم ایجاد یک دولت متدین، پاکدست است که رسیدگی به امور مردم را وجهه خدمت خود قرار دهد. برنامه دولت بر پایه اصلاحات و اعتدال است تا دولت به وعده های انتخاباتی خود پایبند باشد. اشکال و نگرانی ما این است که تیم پیشنهادی دولت دوازدهم مانند دولت یازدهم نتواند برنامه های خود را محقق کند.

وی افزود: در برنامه ششم، رشد اقتصادی ۸ درصد با اولویت اقتصاد مطرح است که به معنای ایجاد سالی بیش از ۱.۵ شغل را دارد در حالی که دولت صد هزار شغل را داری بستر اجتماعی می داند.

حسینی کیا با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در کشور، گفت: در ابتدای این دولت نرخ بیکاری در کرمانشاه ۱۹.۵ درصد بوده در حالی که اکنون بیش از ۲۲.۵ درصد است.

نماینده مردم سنقر و کلیائی با بیان اینکه در سالهای گذشته نقدینگی ۲.۵ برابر و سرمایه گذاری خارجی افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: مشکل جاری تامین مالی نیست بلکه دکترین دولت است که کارآمد باشد و روش جدیدی را ارائه دهد. اگر بنا باشد سود بانکی بالا بماند و هزینه بالاسری تولید کاهش نیابد و جهت گیری تولید، صادرات محور نباشد بحران به ما نزدیک خواهد بود.

حسینی کیا ادامه داد: در برنامه رئیس جمهور قائل به جوانگرایی است اما در عمل سن کابینه یک سال افزایش پیدا کرده است. به شیوه اجرای برنامه ششم توسعه در برنامه دولت دوازدهم اشاره ای نشده است.

وی گفت با اشاره به کلیات برنامه ششم توسعه گفت: بنابر این برنامه در بخش کشاورزی ۳.۹ درصد، نفت ۲.۱، معدن ۴.۶، صنعت ۳.۴، آب و برق و گاز ۶.۶ و سایر خدمات ۳.۴ باید رشد حاصل شود در حالی که در شیوه های برنامه دولت اشاره ای به راه تحقق آنها نشده است.

حسینی کیا یادآور شد: به دلیل عدم توسعه روستاها و نپرداختن مطالبات کشاورزان رشد لازم در بخش کشاورزی محقق نشده است.

نماینده مردم سنقر و کلیائی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر سبک زندگی ایرانی اسلامی، گفت: در برنامه فرهنگی دولت دوازدهم به سبک زندگی ایرانی اسلامی هیچ اشاره ای نشده است.

وی گفت: در حوزه آموزش، نظام علم و فناوری دارای شش هدف عمده معرفی شده است در حالی که تربیت و تعالی انسان هیچ جایگاهی ندارد.

حسینی کیا با بیان اینکه نباید دانش آموزان در انتهای جدول باشند گفت: آموزش و پرورش با ۱۳ میلیون دانش آموز و یک میلیون و صد هزار معلم نباید اولویت آخر دولت باشد.

نماینده مردم سنقر و کلیائی با اشاره به مشکلات پیش آمده در خصوص طرح تحول سلامت، یادآور شد: در حوزه بهداشت هزینه های بالا برده ایم اما درآمد بیمه ها را متناسب با هزینه ها هماهنگ نکرده ایم و اختلاف کنونی بین وزارت بهداشت و کار عمدتا همین هزینه هاست. باید چاره اندیشی برای بیمه ها انجام می شد تا شاهد مشکلات امروز نباشیم.

وی گفت: در مجموع آنچه را می بینم این است که برنامه فعلی دولت دوازدهم نیاز به تکمیل شدن و تقید به برنامه ششم توسعه دارد.

وی در پایان با بیان اینکه اگر برنامه ششم توسعه مبنای برنامه های دولت قرار گیرد قطعا مجلس نیز همراه دولت خواهد بود، گفت: نیازمند نگاه نو ایده، توان مضاعف و روحیه جهادی هستیم.

نظر شما