شناسهٔ خبر: 139557 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

"سیف" در بانک مرکزی ماند

روحانی سیف رئیس جمهور در مراسم رأی اعتماد به وزرا، ولی الله سیف را بعنوان رئیس کل بانک مرکزی معرفی کرد و گفت: سیف، فردی فعال ، با نشاط و با تجربه است.

به گزارش «نماینده»، حسن روحانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۴ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در توضیح برنامه دولت دوازدهم و وزرای پیشنهادی دولت در بخش معرفی ریاست کلی بانک مرکزی با معرفی ولی الله سیف به عنوان رییس کل پیشنهادی بانک مرکزی اظهار امیدواری کرد که وی از پروژه مسکن مهر خلاص شود.

وی با بیان اینکه سیف فردی فعال، با نشاط و با تجربه است، ادامه داد: امیدواریم برای بخش مسکن مسیر درستی در نظر گرفته شود.

گفتنی است، پیش از این ولی الله سیف از ادامه فعالیتش در بانک مرکزی خبر داده و گفته بود یک سال از حکم ریاست کلی اش باقی مانده است.   البته سیف، روحانی را تصمیم گیرنده در این مورد اعلام کرده و گفته بود باید دید رئیس جمهور چه تصمیمی می گیرد.

سیف در جلسه سوم شهریور ماه ۱۳۹۲ هیئت دولت ایران، با پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تأیید مجمع عمومی بانک مرکزی با حکم رئیس جمهور به عنوان رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

از سال ۱۳۳۹ تاکنون بانک مرکزی ۱۷ رئیس‌کل را به خود دیده که هرکدام سیاست‌ها و عقاید متفاوتی در خصوص بانک‌داری و بازار پولی و ارزی داشتند و همین امر موجب شد تا اقتصاد ایران در سالهای مختلف شاهد وقایع متفاوت ارزی و پولی باشد.

ابراهیم کاشانی، علی‌اصغر پورهمایون، مهدی سمیعی، خداداد فرمانفرمائیان، عبدالعلی جهانشاهی، محمد یگانه، حسنعلی مهران، یوسف خوش‌کیش، محمدعلی مولوی، علیرضا نوبری، سید محسن نوربخش، مجید قاسمی، سید محمدحسین عادلی، ابراهیم شیبانی، طهماسب مظاهری و محمود بهمنی، رؤسای بانک مرکزی از سال ۱۳۳۹ تا ۱۳۹۲ هستند. و با حکم رئیس جمهور نام ولی‌الله سیف به‌عنوان هجدهمین رئیس‌کل بانک مرکزی در تاریخ ثبت شد.

نظر شما