شناسهٔ خبر: 139552 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بت‌کلیا در موافقت با کلیات کابینه پیشنهادی:

دولت دوازدهم رویکردی ضدفساد را در پیش گرفته است

یوناتن بت کلیا 4 نماینده مسیحیان و آشوریان و کلدانی گفت: دولت دوازدهم رویکردی ضدفساد را در پیش گرفته است.

به گزارش «نماینده» یوناتن بت‌کلیا نماینده مسیحیان و آشوریان کلدانی در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۲۴ مرداد قوه مقننه و در جریان بررسی کلیات برنامه وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: دولت دوازدهم با ادامه جهت‌گیری دولت تدبیر و امید و با اصلاح اشتباهات گشته و در مسیر آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت گام برخواهد داشت که این مسیر قطعا با همکاری مردم کامل می شود.

وی ادامه داد: برنامه دولت دوازدهم از اصول مشروع و مقبولی برخوردار است که تا انتهای این دولت ادامه خواهد داشت.

نماینده مسیحیان و آشوریان کلدانی در مجلس با اشاره به برنامه‌های اقتصادی دولت دوازدهم گفت: رئیس جمهور در ۳ بخش برنامه‌هایی را به مجلس در حوزه اقتصاد ارائه کرده است.

بت‌کلیا به بخش اول این برنامه اشاره داشت و افزود:  در بخش اول به متغیرهای کلان، کنترل بدهی‌های دولت و اصلاح بازار انرژی و صندوق بازنشستگی توجه شده که در این راستا بسته اصلاح ارزی، اصلاح نظام مالیاتی توجه شده است.

وی با بیان اینکه در بخش دوم به رشد بالای مستمر در حوزه اقتصاد توجه شده و در این حوزه به خصوصی و برونگرایی اقتصادی توجه ویژه‌ای شده است ادامه داد: در بخش سوم نیز به اصلاح بازار کار و بخش محیطی اقتصاد توجه شده که با اجرای این بخش شاهد کاهش فقر خواهیم بود و در راستای بخش سوم نیز به تغییر ساختار سهام عدالت نیز اشاره‌ای شده است.

نماینده مسیحیان و آشوریان کلدانی با تاکید بر اینکه در حوزه اجتماعی نیز به آسیب‌های این حوزه توجه شده و برنامه مشخصی از سوی دولت به مجلس ارائه شده است، اضافه کرد: توانمندسازی زنان، بهداشت و درمان و صندوقهای بازنشستگی از اولویت‌های دیگر دولت در حوزه اجتماعی است.

بت‌کلیا به حوزه فرهنگ و برنامه‌های ارائه شده از سوی روحانی به مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: در دولت دوازدهم یک تصمیم استراتژیک مبنی بر اینکه به جای اینکه دولت خود متولی فرهنگ شود سعی شده این حوزه مردمی شود و در این حوزه تمرکز بر حمایت از هنرمندان و تمرکززدایی از فرهنگ دولتی شده است.

وی با بیان اینکه در دولت دوازدهم سیاست ضدفساد و شفاف‌سازی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تقویت پیوندها با سایر کشورها و حفظ برجام و استفاده از منافع اقتصادی آن مورد تاکید دولت دوازدهم است.

نماینده مسیحیان با بیان اینکه دولت دوازدهم تلاش خواهد کرد گفت‌وگوهای منطقه‌ای را احیا کند، ادامه داد: در برنامه‌ای که به مجلس ارائه شده بر ضرورت و پیشرفت قوای امنیتی و دفاعی کشور تاکید شده است.

بت‌کلیا در پایان خاطرنشان کرد: برقراری عدالت آموزشی و زمینه‌های نوع‌آوری در بحث پژوهش نیز از موارد مورد توجه دولت دوازدهم خواهد بود.

نظر شما