شناسهٔ خبر: 139548 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دکتر لاریجانی در پاسخ به اخطارقاضی پور:

وزرا اموال خود را به قوه قضاییه اعلام کرده‌اند

لاریجانی

به گزارش «نماینده» نادر قاضی‌پور در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۴ مردادماه) با استناد به اصل ۱۴۲ قانون اساسی، گفت: بر اساس این اصل دارایی رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزرا، همسران و فرزندان آن‌ها قبل و بعد از خدمت باید توسط قوه قضاییه رسیدگی شود که برخلاف حق افزایش نداشته باشد، اما در دولت یادزهم دو وزیر لیست اموال خود را ارائه ندادند.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به نامه ۱۶۷ نماینده مجلس  از تمامی گرایش‌های سیاسی  به رئیس جمهور مبنی بر درخواست ارائه گزارش اموال وزاری پیشنهادی، افزود: درخواست ما از رئیس جمهور این است که در این خصوص توضیح دهند.

وی همچنین در اخطار دیگری با استناد به اصل ۱۹ قانون اساسی، گفت: طبق این اصل مردم ایران از هر قوم و قبیله از حقوق مساوی برخوردار هستند، رنگ، نژاد، زبان و... سبب امتیاز گروهی بر گروه دیگر نخواهد شد، اما از تمامی آذربایجان غربی و شرقی  و استان اردبیل حتی یک وزیر هم برای کابینه دولت دوازدهم معرفی نشد لذا از  رئیس‌جمهور خواهشمندم وزیر معرفی نشده وزارت علوم را حتما از میان فرزندان غیرتمند، شایسته سالار و تحصیل کرده آذربایجان انتخاب و معرفی کند.

همچنین دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به دو اخطار این نماینده، گفت: اخطار شما وارد نبود و نظر خود را فرمودید، در رابطه با اخطار نخست وزرا اموال خود را به قوه قضاییه معرفی کرده‌اند و اگر از مجلس نیز رای بگیرند باید این کار را انجام دهند، بنابراین نظر قانون اساسی این است.

رئیس قوه مقننه درخصوص تذکر دوم قاضی پور، توضیح داد: تردیدی بر توانمندی برادران آذری نیست چراکه برادران آذری از افتخارات کشور هستند و در طول تاریخ نیز زحمات زیادی کشیدند در این دولت نیز آذری کم نیست، منتها شما باید زنجانی‌ها را هم آذری محسوب کنید چراکه به هر حال تُرک هستند.

نظر شما