شناسهٔ خبر: 139539 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر سلیمی:

عدم معرفی یکی از وزرا خلاف قانون اساسی نیست

سلیمی رئیس مجلس با اشاره به اینکه مراد از یک اصل قانون اساسی باید همراه با اصول دیگر مشخص شود، گفت: معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس بدون با وجود عدم معرفی یکی از آنان خلاف قانون اساسی نیست.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه (۲۴ مرداد) و در جلسه علنی پارلمان هنگام سخنان رئیس جمهور در معرفی و دفاع از وزرای پیشنهادی با استناد به اصل ۳۳ قانون اساسی اخطار داد.

وی با تأکید بر اینکه الفاظ در قانون ظهور دارند و این ظهور حجت است، گفت: این اصل از «وزرا» یعنی مجموعه وزرا سخن می‌گوید. 

سلیمی با اشاره به اینکه ماده ۲۰۴ آیین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید رئیس جمهور کتباً اسامی «هیأت وزیران» و نه «بخشی از وزیران» را به مجلس معرفی می‌کند عنوان داشت: الان یک نفر از وزرا (وزیر علوم) ناقص است.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ، گفت: مراد از یک اصل قانون اساسی باید همراه با اصول دیگر مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه قانون حد نصاب اعضای کابینه را نصف وزیران عنوان کرده است، ادامه داد: فرض کنید همه وزرا معرفی شوند اما یکی از آنان در این فاصله سکته کند و مرحوم شود، مثل آقای ربیعی که پیام داده‌اند که اکنون تصادف کرده و الان در مجلس حضور ندارد؛ در این صورت نمی‌توان معرفی و رأی اعتماد به وزرا را معطل نگه داشت در نتیجه معرفی وزرای پیشنهادی بدون یک نفر از آنان خلاف قانون اساسی نیست.

نظر شما