شناسهٔ خبر: 139521 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

روحانی در دفاع از وزرای پیشنهادی:

در معرفی کابینه دوازدهم تحت تاثیر و فشار هیچ حزبی نبودم

روحانی43 رئیس جمهور با بیان اینکه در معرفی کابینه دوازدهم تحت تاثیر و فشار از سوی هیچ حزب و جریانی نبوده ام گفت: شایعاتی که درباره قرارگرفتن لیست در اختیار رهبری مطرح می شود، صحیح نیست.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام حسن روحانی که صبح امروز برای دفاع از کابینه دوازدهم به مجلس شورای اسلامی رفته است بعد از اعلام برنامه های دولت در حوزه های سیاست داخلی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاست خارجی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله معرفی کابینه دوازدهم به مجلس پرداخت و گفت: برای تشکیل کابینه دوازدهم با توجه به رویکردها و برنامه ها پس از ارزیابی و در نظر گرفتن کارآمدی، ۱۷ نفر از مدیران ارشد کشور را برای تصدی امور به مجلس معرفی کردم. من به توانایی های آنها اعتماد دارم.

وی با اشاره به مطالبی که در فضای مجازی پیرامون معرفی کابینه ها و فشار بر رئیس جمهور برای انتخاب وزرا مطرح می شود اظهار داشت: در معرفی کابینه دوازدهم تحت تاثیر و فشار از سوی هیچ حزب و جریانی نبوده ام و شایعاتی که در مورد قرارگرفتن لیست در اختیار رهبری و نظر دادن ایشان مطرح می شود صحیح نیست البته من همه مسائل مهم را با ایشان مطرح می کنم اما معرفی وزرا کاملاً در چارچوب قانون اساسی صورت گرفته است.

روحانی درباره وزیر پیشنهادی علوم در کابینه دوازدهم ادامه داد: به دنبال این بودیم که همه وزرا را همزمان به مجلس معرفی کنیم اما به دلایلی این مهم انجام نشد ولی در فرصت قانونی وزیر علوم را نیز به مجلس معرفی خواهیم کرد.

نظر شما