شناسهٔ خبر: 139517 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

هیچ عذری از دولت برای معرفی نشدن وزیر زن پذیرفته نیست

علیجانی نماینده مردم تهران گفت: توقع حضور حداقل یک وزیر زن در کابینه را داشتیم که متاسفانه این مسئله اتفاق نیفتاد و به نظرم هیچ عذری در این رابطه از دولت پذیرفته نیست.

به گزارش «نماینده» محسن علیجانی زمانی، نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره به وزرای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: بنده از کلیت کابینه و وزرای پیشنهادی و همچنین راهبردهایی که دولت دوازدهم در پیش گرفته دفاع می‌کنم.

وی با بیان اینکه کابینه پیشنهادی نقص هایی نیز دارد، افزود: از جمله این نقص‌ها عدم حضور زنان است؛ با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند توقع حضور حداقل یک وزیر زن در کابینه را داشتیم که متاسفانه این مسئله اتفاق نیفتاد و به نظرم هیچ عذری در این رابطه از دولت پذیرفته نیست.

علی جانی تصریح کرد: ما باید همان گونه که در اسلام به زنان ب‌ها داده شده و در دولت‌های قبل تجربه حضور وزیر زن وجود داشته، به زنانمان بها بدهیم؛ این عدم حضور را یکی از نقص‌های مهم کابینه پیشنهادی می‌دانیم.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: زنان ما از نگاه مدیریتی رشد خوبی داشته اند از سوی دیگر تا جایی که در حد دانش دینی بنده است می‌دانم که به لحاظ شرعی و دینی حضور وزیر زن در کابینه اشکالی ندارد و عذری در این رابطه پذیرفته نیست. مگر اینکه کارشناسان مسائل دینی به صراحت با این موضوع مخالفت داشته باشند که در آن صورت ما نیز تابع نظر آن‌ها خواهیم بود.

وی برنامه‌های وزرای پیشنهادی را برنامه های مطلوبی برشمرد و یادآور شد: تا آنجایی که برنامه‌های این افراد را بررسی کردم توجه و تلاش برای عملی سازی برنامه ششم که برنامه‌ای توصیه‌ای و کلی است  در برنامه های کاری آنها دیده می شد بنابراین به نظر می‌رسد که برنامه ششم مدنظر دولت و وزرا قرار دارد.

نماینده مردم تهران در پاسخ به اینکه ارزیابی تان از معرفی مجدد عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور از سوی دولت چیست؟ معرفی رحمانی فضلی را گزینه مناسبی دانست و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از دید انتخاباتی عملکرد وی را بررسی کنیم باید بگوییم که رحمانی فضلی انتخابات خوبی برگزار کرد از سوی دیگر امنیت کشور را در حد قابل قبولی ایجاد کرد.

علیجانی بیان داشت: اگر بخواهیم عملکرد وزیر کشور را از نگاه مدیرانی که در این وزارتخانه استفاده کرده بررسی کنیم می‌بینیم که وی توانسته از هر سه طیف اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالی در رده‌های مدیریتی استفاده کند از این رو رویکردهای مناسبی دارد هر چند باید توجه کند که ما انتخابات ۱۴۰۰ را که مورد توجه جریان‌های مختلف است پیش رو داریم و این بار باید در دولت دوازدهم به نحوی مشی سیاسی پیش بگیرد که خدایی ناکرده در آینده نگرانی برای جریان‌های سیاسی پیش نیاید.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که صحبت هایی از سوی برخی چهره‌های اصلاح طلب مبنی بر اینکه کابینه پیشنهادی یک کابینه تشریفاتی است مطرح می‌شود، ادامه داد: معتقدم هستیم گرچه اصلاح طلبان سرمایه اجتماعی خود را در اختیار دولت گذاشتند، اما کابینه از دید ما کاملا اصلاح طلب نیست و همان گونه که رئیس جمهور اعلام کرد کابینه اعتدالی تلقی می شود، هر چند از نیروهای اصلاح طلب هم در کابینه پیشنهادی استفاده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم با توجه به حمایت کامل و قاطع اصلاح طلبان از دولت در انتخابات ریاست جمهوری کابینه پیشنهادی اصلاح طلب‌تر می‌شد، اما در عین حال ما به سلیقه آقای رئیس جمهور احترام می‌گذاریم.

نظر شما