شناسهٔ خبر: 139506 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفتگو با «نماینده» خبر داد:

فراکسیون نمایندگان ولایی جمع بندی خود برای رای اعتماد به کابینه را طی اطلاعیه ای اعلام می کند

نقوی حسینی/21 نقوی حسینی با بیان این مطلب که تا کنون جمعبندی نظر فراکسیون اعلام نشده است افزود: ان شاالله فراکسیون قبل از روز رای اعتماد جلسه مجمع عمومی برگزار خواهد کرد و درخصوص رای به تک تک وزرای پیشنهادی رسما و طی اعلامیه ای اعلام نظر خواهد کرد.

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفتگو با «نماینده» با اشاره به اقدامات فراکسیون متبوعش در موضوع بررسی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: با معرفی وزرای پیشنهادی از طرف رئیس جمهور محترم فراکسیون نمایندگان ولایی که از قبل نشست هایی در این رابطه برگزار کرده بود و کمیته ۱۵ نفره را در راستای تعامل با دولت انتخاب کرده بود جلسات منظمی برای گفتگو با کلیه وزرای پیشنهادی برگزار کرد تا تصمیم دقیق و منصفانه ای اتخاذ شود.

وی در ادامه افزود: فراکسیون نمایندگان ولایی اولین فراکسیونی بود که نشست با وزرای پیشنهادی را آغاز کرد و اولین فراکسیونی هستیم که جدول زمانبدی نشست با وزرا را اعلام کردیم و متناسب با همان جدول نشست ها برگزار می شود. همچنین نشست های فراکسیون با حضور حداقل ۶۰ نماینده، بیشترین تعداد نمایندگان در نشست ها را به خود اختصاص داده است.

نقوی حسینی با بیان این مطلب که "در هر جلسه ابتدا نمایندگان نظرات، سوالات و ابهاماتی که درمورد وزیر پیشنهادی دارند را مطرح می کنند و پس از آن وزیر به سوالات پاسخ می دهد" خاطرنشان کرد: در این جلسات جمع بندی نظر فراکسیون اعلام نمی شود بلکه تنها به استماع نظرات اکتفا می شود. ان شاالله فراکسیون قبل از روز رای اعتماد جلسه مجمع عمومی برگزار خواهد کرد و درخصوص رای به تک تک وزرای پیشنهادی طی اعلامیه ای اعلام نظر خواهد کرد و تصمیم به رای به وزرا قطعا فراکسیونی خواهد بود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: نحوه عملکرد فراکسیون اینطور نیست که تصمیم بگیرد که باید تعداد خاصی از وزرای پیشنهادی رای نیاورند، بلکه اگر فراکسیون به این جمعبندی برسد که همه وزرا توانمندی، قابلیت و امکان اداره سازمان خود را دارند قطعا به همه رای خواهد داد و اگر به این نتیجه برسد که هیچکدام از گزینه های پیشنهادی در حد و اندازه وزارت نیستند به هیچکدام رای نخواهد داد.

نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه "مهمترین چالش فراکسیون با وزرای پیشنهادی، کارکرد است" افزود: خطوط قرمز نظام برای اعضای فراکسیون مهم است و از آن خطوط هم هرگز عبور نخواهد کرد و اگر وزیر پیشنهادی خارج از خطوط قرمز باشد فراکسیون رای مثبت نخواهد داد.

نقوی حسینی در پایان گفت: از کابینه دولت دوازهم انتظار می رود  که بتوانند به مطالبات مقام معظم رهبری، نمایندگان ملت و مردم پاسخ دهند، به ویژه اینکه بتوانند به وعده های آقای رئیس جمهور را عملی کنند. رئیس جمهور در انتخابات وعده هایی به مردم داده، و هیئت دولت باید طوری عمل کنند که این وعده ها به سرنوشت وعده های دور اول دچار نشوند. ما نمایندگان مجلس نیز امیدواریم این کابینه بتواند به وعده ها وانتظارات عمل کند.

نظر شما