شناسهٔ خبر: 139503 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

فائزه هاشمی: روحانی علاوه بر پدر باید از خانواده ما هم تشکر می‌کرد!

فایزه هاشمی دختر رئیس اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است به واسطه تلاش خانواده هاشمی در انتخابات، روحانی به آن‌ها مدیون است و باید تشکر کند.

به گزارش «نماینده»، فائزه هاشمی در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به این سؤال که «دیدگاه شما درباره اینکه در مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور یادی از آیت الله هاشمی نشد، چیست؟» گفت: «به نظر من یک اقدام خطا در این زمینه صورت گرفته است...بنده در این زمینه گلایه دیگری نیز نسبت به آقای روحانی دارم. آقای روحانی در پیام تلویزیونی خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری از همه تشکر کردند به جز خانواده آیت الله هاشمی. البته ایشان در پیام خود یاد آیت الله هاشمی را گرامی داشتند اما به فعالیت‌های خانواده آیت الله هاشمی در طول انتخابات اشاره‌ای نکردند. این در حالی است که در دوران انتخابات، محسن، فاطمه و یاسر فعالیت چشمگیری برای تبلیغات آقای روحانی انجام دادند و با حضور در شهرستان‌های مختلف برای آقای روحانی تبلیغ کردند. به همین دلیل نیز انتظار ما این بود که آقای روحانی از خانواده آیت الله هاشمی نیز قدردانی می‌کردند».

در هفته‌های اخیر، فرزندان هاشمی رفسنجانی در اظهارات جداگانه، انتقادات تندی نسبت به روحانی مطرح کرده‌اند. گفتنی است کارشناسان مسائل سیاسی، دلیل اصلی انتقادات تند و تیز این روزهای خانواده مرحوم هاشمی به روحانی را معلول عملکرد رئیس جمهور در انتخاب وزرا -که برخی اصلاح طلبان آن را پشت پا زدن رئیس دولت به موازین اصلاح طلبی ارزیابی کرده‌اند- می‌دانند.

اما در اینجا ذکر یک نمونه تاریخی بسیار حائز اهمیت است. مرحوم هاشمی رفسنجانی در سال ۶۸ با وجود حمایت چپ‌های سنتی (مجمع روحانیون مبارز) بلافاصله پس از تکیه بر صندلی ریاست جمهوری، به جز وزارتخانه‌های بازرگانی، علوم و ارشاد، هیچ گزینه دیگری از جریان چپ را به مسئولیت‌های کابینه‌ای و حتی در سطح معاونین خود نگمارد؛ بنابراین شاید بهتر باشد بگوییم روحانی لاقل به جهت توجه به رویه خود، شباهت قریبی به هاشمی دارد.

نظر شما