شناسهٔ خبر: 139499 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

توان آکادمیک کرباسیان از طیب‌نیا کمتر است

پورابراهیمی/43 رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: نگاه ما به وزرا از روی عملکرد واقعی آنهاست؛ قطعا نگاه مجلس به وزرایی که خوب کار نکردند اما توسط دولت معرفی شدند مثبت نخواهد بود.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در ارزیابی خود نسبت به تیم اقتصادی پیشنهادی دولت دوازدهم اظهار داشت: باید برنامه‌های افراد را بررسی کرد، چراکه مشخص نیست آنچه که اکنون ارائه شده با ماموریت هایی که افراد داشتند و یا عملکردهایشان با آنچه که قرار بوده اجرا کنند، منطبق است یا خیر.

وی با اشاره به معرفی مسعود کرباسیان به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصادی دولت، افزود: عملکرد آقای کرباسیان در حوزه گمرک در حد اینکه ماموریت هایش را انجام داده، قابل قبول است؛ به طور کلی معتقدم وی یک مدیر اجرایی و عملیاتی است.

پورابراهیمی در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید با توجه به مشکلات موجود در بحث اقتصاد کشور، کرباسیان از توان آکادمیک لازم برای حل این مشکلات برخوردار است یا خیر، تصریح کرد: قاعدتا توان آکادمیک کرباسیان در حد توان آکادمیک آقای طیب نیا و وزرای پیشین نیست، اما در هر صورت امروز به عنوان گزینه وزیر اقتصاد معرفی شده و ما آن را معرفی نکرده ایم.

وی افزود: ارزیابی ما این است که کرباسیان نسبت به طیب نیا عملیاتی‌تر است، اما نسبت به وی از تحلیل کلان اقتصاد عقب‌تر است که این را می‌توان یک حسن و یک عیب برای کرباسیان تلقی کرد.

پورابراهیمی در پاسخ به این سوال که برخی از اصلاح طلبان نسبت به کابینه پیشنهادی انتقادات فراوانی دارند، تاکید کرد: باید ببینیم که مبنای این اعتراضات چیست؛ آیا این اعتراضات رنگ و بوی سیاسی دارد یا براساس عملکرد افراد مطرح می‌شود؛ به هرحال نگاه ما به وزرا از روی عملکرد واقعی آنهاست؛ قطعا نگاه مجلس به وزرایی که خوب کار نکردند اما توسط دولت معرفی شدند مثبت نخواهد بود.

پورابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: اعتراضات اصلاح طلبان اگر براساس نگاه سیاسی مطرح شد باشد به هیچ وجه از نظر ما قابل قبول نخواهد بود.

نظر شما