شناسهٔ خبر: 139478 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

وزیر پیشنهادی فرهنگ:

فرهنگ ضامن امنیت کشور است/دیپلماسی فرهنگی را دنبال می کنیم

عباس صالحی43 وزیر پیشنهادی فرهنگ برای کابینه دوازدهم گفت: فرهنگ ضامن امنیت کشور است و این مسئله به طور جدی در جلسه با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش «نماینده» سید عباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بس ازحضور در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز در جلسه کمیسونهای شوراها و امور داخلی، امنیت ملی و اجتماعی حضور پیدا کردم.

وی افزود: در جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درخصوص مسائل زیرساختی و مباحث مربوط به حوزه شهری و شهرداری مباحث متعددی مطرح شد.

صالحی با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: فرهنگ ضامن امنیت کشور است و این مسئله به طور جدی با اعضای کمیسیون امنیت ملی مورد بحث قرار گرفت.

وزیر پیشنهادی فرهنگ با اشاره به اینکه امتداد مسائل فرهنگی ضامن امنیت کشور است تصریح کرد: اگر فرهنگ غنی ایرانی امتداد پیدا کند امنیت در کشورمان تضمین خواهد شد ضمن اینکه کسانی که چشم طمع به امنیت کشورمان دارند ناامید خواهند شد.

صالحی همچنین درباره جزئیات جلسه با کمیسیون اجتماعی گفت: قرابت موضوعات فرهنگی و اجتماعی بیشتر از سایر موارد است از این رو درخصوص این مسائل مشترک تبادل نظر کردیم درصورتی که رابطه محکم تری بین فرهنگ و موضوعت کمیسیون اجتماعی برقرار شود موفقیت های بسیاری حاصل خواهد شد.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت مسئله دیپلماسی فرهنگی خاطرنشان کرد: برای رونق این مسئله تلاش خواهیم کرد و در صورتی که توفیق خدمت داشته باشم مباحث مطرح شده را به طور جدی پیگیر خواهم کرد.

نظر شما