شناسهٔ خبر: 139464 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دهمرده:

تأخیر در معرفی وزیر علوم شائبه ایجاد می‌کند/دولت شرکت تعاونی نیست

دهمرده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با انتقاد از تاخیر رئیس جمهور در معرفی وزیر پیشنهادی علوم گفت: معرفی نشدن وزیر علوم تا امروز، هم شائبه ایجاد می‌کند و هم به آموزش عالی لطمه می زند.

به گزارش «نماینده» حبیب‌الله دهمرده با انتقاد از معرفی نشدن گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وجود گذشت یک هفته از معرفی وزرا، اظهار داشت: گزینش افراد و معرفی کابینه به مجلس حق رئیس‌جمهور است و کسی در این قضیه شکی ندارد، اما معرفی نشدن وزیر علوم همراه سایر وزرا جای تعجب دارد.

وی با بیان اینکه دغدغه نمایندگان مجلس این است که با انتخاب بهتر وزرا به مردم خدمت شود، گفت: وزرای پیشنهادی از جمله گزینه‌ای که باید برای وزارت علوم معرفی شود، باید دو مؤلفه تعهد و تخصص را به طور همزمان داشته باشند. اگر این دو مؤلفه را داشته باشند، آن وقت با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد، استعدادها شکوفا می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت و تأثیرگذاری جایگاه وزارت علوم و دانشگاه‌ها در آینده کشور تصریح کرد: این گلایه به طور جدی از رئیس‌جمهور وجود دارد که آیا بعد از حدود چهار دهه از گذشت انقلاب اسلامی، در بین این همه رؤسا و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها گزینه مناسبی وجود نداشته که تا امروز نتوانسته‌اند فردی را برای وزارت علوم معرفی کنند؟ این یک اشکال بزرگ و یک سؤال جدی است.

دهمرده اظهار داشت: خانواده آموزش عالی و به ویژه اعضای کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات، بابت این مسئله از آقای رئیس‌جمهور انتظار و گلایه دارند.

وی با ابراز بی‌اطلاعی از علت معرفی نشدن گزینه‌ای برای وزارت علوم به مجلس گفت: البته باز هم تأکید می‌کنم که چینش کابینه حق قانونی رئیس‌جمهور است و دولت هم شرکت تعاونی نیست که همه انتظار حضور در آن را داشته باشند، اما ای کاش در بین اساتید دانشگاه یک نظرسنجی صورت می‌گرفت تا از میان گزینه‌های مناسب در وزارت علوم و دهها و صدها آدم واجد شرایط، فردی برای این وزارتخانه معرفی می‌شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اطمینان می‌گویم که در مجموعه آموزش عالی کشور دهها و صدها فرد واجد صلاحیت برای گزینه وزارت علوم وجود دارد و اگر مسائلی هم در پشت صحنه و حاشیه وجود دارد که گروه‌های مختلف انتظاراتی دارند، باید توجه داشت که این جایگاه‌ها شرکت تعاونی نیست؛ خوب بود که رئیس‌جمهور تا امروز ملاک‌هایی مانند تعهد و تخصص را در نظر می‌گرفت و یک فرد را معرفی می‌کرد.

دهمره تأکید کرد: با همه این شرایط معرفی نشدن وزیر علوم تا امروز و تاخیر بیش از این، هم شائبه ایجاد می‌کند و هم به آموزش عالی کشور لطمه می‌زند.

نظر شما