شناسهٔ خبر: 139460 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بطحایی در فراکسیون نمایندگان ولایی:

برنامه وزارت آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است

بطحایی43 وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از جمله بهترین اسناد بالادستی کشور است.

به گزارش «نماینده» سید محمدجواد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی که امروز (دوشنبه، 23 مرداد ماه) برگزار شد، اظهار داشت: شاید بتوان گفت وزیر آموزش و پرورش نیاز به ارائه برنامه ندارد زیرا برنامه این وزارتخانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی افزود: نمی‌خواهم بگویم سند تحول ایرادی ندارد اما یکی از بهترین اسناد بالادستی در کل دستگاه‌های اجرایی کشور است زیرا عموماً سندهای بالادستی موضوعات را به صورت کلی بیان کرده‌اند اما این سند از چشم انداز به راهکارهای عملیاتی رسیده است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه مبنای کار در این وزارتخانه سند تحول بنیادین است، افزود: با اهتمام نمایندگان ظرفیت‌های خوبی در برنامه ششم برای آموزش و پرورش دیده شده که البته کافی نیست ولی این ظرفیت‌ها سبب می‌شود آغاز اجرای سند تحول سرعت یابد.

بطحایی گفت: وزارت آموزش و پرورش فارغ از نگاه‌های سیاسی به عزم ملی نیاز دارد تا مشکلات خود را برطرف سازد و من از نمایندگان درخواست دارم که با تعامل از حاشیه‌ها دور باشیم و به کارهای اصلی بپردازیم.

وی در خصوص مدارس غیردولتی نیز اضافه کرد: به این موضوع نیز در قانون تأکید شده و به تازگی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و ما با ملاحظات قانونی این کار را پیش می‌بریم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در خصوص اقتدار وزیر پیشنهادی گفت: وزیری که اقتدار نداشته باشد و نتواند تشخیص خود را به کرسی بنشاند نمی‌تواند این وزارتخانه را به موفقیت برساند.

بر اساس این گزارش پیش از سخنان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار داشت: اجرای دقیق سند تحول بنیادین یکی از خواسته‌های نمایندگان است و فرمایش مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تأکید دارد و بر اساس برنامه ششم هیچ چیز دیگری نباید اجرا شود.

وی افزود: خونی که در رگ سند تحول است دانشگاه فرهنگیان می‌باشد که اگر این دانشگاه وجود نداشته باشد سند تحول بنیادین دردی را دوا نمی‌کند و در برنامه ششم تأکید شده که سازمان مدیریت موظف است هر مقداری که در دانشگاه فرهنگیان نیرو جذب شود ردیف بودجه‌ای به آن اختصاص یابد که اگر کمتر از 30 درصد نیرو در دانشگاه فرهنگیان جذب شود وزارت آموزش و پرورش با مشکل مواجه می شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: در برنامه ششم تصریح شده که در راستای اجرای سند تحول در طول 5 سال حداقل 50 درصد از دانش آموزان باید فنی باشند و در 4 جای برنامه ششم خصوصی‌سازی منع شده است و واگذاری مدارس باید از آموزش و پرورش برداشته شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه ستادها و ادارات در آموزش و پرورش تا 15 درصد کاهش یابد، گفت: تاکنون نظام رتبه بندی اجرا نشده و در برنامه ششم تصریح شده که دولت لایحه‌ای تهیه کند که پرداختی به معلمان بر اساس نظام رتبه‌بندی باشد تا مثل دانشگاه‌ها دیگر مشکلی به نام حقوق معلم نداشته باشیم.

نظر شما