شناسهٔ خبر: 139451 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

رشد و فعالیت تروریسم در منطقه به‌نفع هیچ کشوری نیست/ انتقاد شدید از سکوت مجامع بین‌المللی نسبت‌به فجایع تروریست‌ها در افغانستان

نقوی حسینی/21 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رشد و فعالیت تروریسم در منطقه به‌نفع هیچ کشوری نیست، گفت: هرگونه افزایش تنش به‌نفع تروریسم و قدرت‌های خارجی و دخالت‌های بیگانه است.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ورامین با اشاره به تحرکات اخیر دشمن در جهت تضعیف روابط ایران و افغانستان اظهار داشت: دو کشور ایران و افغانستان از همسایگان کهن محسوب می‌شوند و جمهوری اسلامی هم همیشه یار و یاور دولت افغانستان بوده است.

وی افزود: در دورانی که افغانستان با بحران جنگ و تهاجم خارجی روبه‌رو بود، ایران از جمله کشورهایی بود که تمام امکاناتش را در اختیار مهاجران قرار داد و در حال حاضر نیز بیش از ۳۷ سال است که مهاجران در کشور ما زندگی می‌کنند و تا جایی که برای جمهوری اسلامی امکان داشته در خدمت آنان بوده است.

نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: اخیراً با دخالت‌هایی که آمریکایی‌ها و برخی دولت‌های سلطه‌گر غربی در امور افغانستان به‌ویژه در زمینه تجهیز و حمایت از گروه‌های تروریستی و فعال‌کردن آنها داشته‌اند، تلاش شده است تا با تأثیرگذاری بر روابط ایران و افغانستان، آن را تیره‌وتار کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران معتقد است رشد و فعالیت تروریسم در منطقه به‌نفع هیچ دولت و کشوری نیست، اظهار داشت: تروریسم به همه کشورها خسارت وارد می‌کند و سبب شهادت افراد بی‌گناه می‌شود بنابراین از دولت‌ها می‌خواهیم که نسبت به این موضوع عکس‌العمل معقولانه‌ای نشان داده و با وحدت و یک‌پارچگی و هماهنگی با همسایگان با این پدیده شوم مبارزه کنند.

نقوی تأکید کرد: هرگونه افزایش تنش به‌نفع تروریسم و قدرت‌های خارجی و دخالت‌های بیگانه است و انتظار این است که دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت افغانستان با کمک هم بتوانند با این بلایا مقابله کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی نسبت به فجایع تروریست‌ها در افغانستان اظهار داشت: گزارش این جنایات به همه دستگاه‌های بین‌المللی رسید اما متأسفانه سازمان ملل متحد، شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا، کمیته حقوق بشری سازمان ملل متحد و  هیچ  یک از مراجع و نهادهای مدعی حقوق بشر عکس‌العملی نشان ندادند.

نقوی حسینی افزود: وقتی یک قاچاقچی در جایی اعدام می‌شود فوری سروصدا می‌کنند که اینها حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند و یک قاچاقچی اعدام شده ولی جلوی چشمانشان بیش از ۱۰۰ نفر از مردم مظلوم و بی‌گناه به شهادت می‌رسند نه شورای امنیت آن را محکوم می‌کند و نه سازمان ملل.

نظر شما