شناسهٔ خبر: 139437 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

«حسن نژاد» در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر پیشنهادی اقتصاد به «نماینده» گفت

کرباسیان: قرار نیست در وزارت اقتصاد کسی تئوری بدهد بلکه باید برنامه ها اجرایی شود

حسن نژاد2 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح صحبت های کرباسیان گفت: تاکید ایشان بر این مطلب بود که قرار نیست در وزارت اقتصاد کسی تئوری بدهد بلکه باید با هماهنگی تیم اقتصادی دولت برنامه ها اجرایی شود.

محمد حسن نژاد، نماینده مردم جلفا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «نماینده» درخصوص نشست مشترک کرباسیان، وزیر پیشنهادی اقتصادی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز، نمایندگان نظرات خود را در خصوص برنامه های وزیر پیشنهادی اقتصاد مطرح کردند و وزیر پیشنهادی نیز ضمن اعلام نظرات خود پاسخگوی سوالات نمایندگان شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه "در نشست امروز کمیسیون، وزیر پیشنهادی اقتصاد اهم برنامه های خود در این وزارتخانه را اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و ارتقاء دیپلماسی اقتصادی عنوان کرد" افزود: آقای کرباسیان گفت من قرار نیست برنامه بدهم، کشور برنامه دارد؛ سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه، قوانین مرتبط با اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون حمایت ازتولید ملی و رونق فضای کسب و کار برنامه هایی است که در حوزه اقتصادی کشور وجود دارد و من بعنوان وزیر اقتصاد بایستی اینها را عملیاتی کنم.

حسن نژاد با بیان این مطلب که "اکثریت اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از صحبت های او اعلام حمایت کردند و پیش بینی می شود گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت اقتصاد در صحن علنی نیز رای بالایی را از نمایندگان اخذ نماید" خاطرنشان کرد: تاکید ایشان بر این مطلب بود که قرار نیست در وزارت اقتصاد کسی تئوری بدهد بلکه باید با هماهنگی تیم اقتصادی دولت برنامه ها اجرایی شود.

وی همچنین ادامه داد: یکی از انتقاداتی که در جلسه به کرباسیان وارد شد این بود که با توجه به اینکه تحصیلات ایشان اقتصاد نیست آیا توان فهم مسائل اقتصادی را دارد؟ که ایشان پاسخ داد تجربه و فعالیت بالایی در حوزه اقتصادی دارد. در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی کرباسیان درخصوص سابقه فعالیت های خود گفت که از سال ۱۳۵۳ و از زمانیکه دانشجو بودند در بانک مرکزی کار می کردند. ایشان کتاب هایی از اقتصاد کلان ترجمه کرده اند و به مباحث تئوریک اقتصادی مسلط هستند.

محمد حسن نژاد درخصوص میزان هماهنگی تیم اقتصادی دولت که به نوعی نقطه ضعف در دولت یازدهم به شمار می رفت، گفت: آقای کرباسیان معتقدند نه تنها باید بین وزرای اقتصادی هماهنگی وجود داشته باشد بلکه باید تمامی هیئت دولت بطور یکپارچه عمل کنند. او با اکثر وزرای پیشنهادی دولت آشنایی و ارتباط دارند و به آینده روابط با آنها خوش بین هستند. کرباسیان وعده داد که از مشاوره های کارشناسان اقتصادی و وزرای گذشته استفاده کند.

لازم به ذکر است براساس برنامه مقرر شد در روزهای آتی نیز کرباسیان وزیر پیشنهادی اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مجددا حضور یابد تا برنامه های خود را به طور کامل تشریح کند.

نظر شما