شناسهٔ خبر: 139423 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

ممکن است یک یا دو نفر از وزرای پیشنهادی از مجلس رای اعتماد نگیرند

مطهری نماینده مردم تهران گفت: ممکن است یک یا دو نفر از وزرای پیشنهادی دولت نتوانند از مجلس رای اعتماد بگیرند.

به گزارش «نماینده» علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی در جمع خبرنگاران با اشاره به کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: در حال حاضر جلسات کمیسیون‌های تخصصی و جلسات خصوصی دیگری با حضور وزرا از صبح تا عصر برگزار می‌شود و نمایندگان در حال بررسی هستند و امیدواریم در روز رای اعتماد درست تصمیم بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به موضوع اقتصاد و بیکاری که امروز مهمترین مشکل کشور هستند آیانمایندگان از وزرا می‌خواهند در این زمینه برنامه هایشان را ارائه دهند گفت: طبعا از وزرای اقتصادی برنامه هایشان را در این زمینه می‌خواهیم که بررسی شود آیا این افراد توانایی حل این مشکلات را دارند یا خیر، اما به هر حال روندی که طی می‌شود خوب است.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به این که ارزیابی تان از کلیت کابینه دولت دوازدهم چیست خاطر نشان کرد: در مجموع خوب است بستگی به نظر نمایندگان دارد باید ببینیم به کجا می‌رسیم.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا وزرای پیشنهادی پاسخگوی وعده‌های رئیس جمهور خواهند بود یا خیر یادآور شد: این موضوع بستگی به مدیریت آقای رئیس جمهور دارد اگر وی این اراده را داشته باشد که به وعده هایش عمل کند می‌تواند، در واقع وزرا نقش درجه دوم را دارند. اگر رئیس جمهور اراده انجام وعده‌های داده شده را داشته باشد با همین کابینه هم می‌تواند آن‌ها را انجام بدهد.

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا هر ۱۷ وزیر پیشنهادی از مجلس رای اعتماد می‌گیرند یا ممکن است فردی نتواند یا ممکن است فردی نتواند رای اعتماد اخذ کند تصریح کرد: ممکن است یک یا دو نفر نتوانند رای اعتماد بگیرند.

وی هم چنین درباره چینش سیاسی کابینه دولت دوازدهم بیان داشت: این چینش خوب است به طور کلی از اصولگرایان و اصلاح طلبان در کابینه بهره گرفته شده است و این موضوع بیانگر این است که چینش کابینه به دوراز تعصب گروهی و جناحی انجام شده است هر چند هیچ وقت دو طرف را نمی‌شود راضی کرد.

مطهری تاکید کرد: به هر حال همین که کابینه جناحی نیست را یک نکته مثبت برای آقای روحانی تلقی می‌کنیم

نظر شما