شناسهٔ خبر: 139417 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

روادید اربعین لغو نشده است/ همکاری ایران و عراق در رفع ریزگردها

رحمانی فضلی یادداشت تفاهم همکاری وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی علیه السلام به امضای وزرای کشور ایران و عراق رسید.

به گزارش «نماینده» این مراسم صبح امروز پس از یک ساعت گفتگوی دو هیأت در وزارت کشور و با حضور دکتر رحمانی فضلی و قاسم الأعرجی وزیر کشور عراق برگزار شد.

محورهای این یادداشت تفاهم، به موضوعات مختلف مرتبط با مراسم اربعین و حضور زائران در این مراسم پر شکوه؛ از جمله سلامت، اسکان، تامین امنیت، روادید، تردد، حمل و نقل و سایر مربوط است.

رحمانی فضلی در این دیدار گفت: روابط تهران و بغداد ⁧استراتژیک ⁩ است. پیروزی ملت و دولت عراق درمبارزه با تروریست‌ها و ⁧ داعش ⁩ راتبریک می‌گویم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع ریزگردها گفت: ریزگردها موضوع مهمی برای مردم ما به خصوص مردم استان‌های مرزی وخوزستان است، روسای جمهور دو کشور بر ضرورت همکاری‌ها در این خصوص تاکید داشتند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مامی‌توانیم همکارهای جدی در رفع مشکل ریزگردها داشته و آن‌ها را در دولت‌ها پیگیری کنیم. اگر این مسئله حل نشود می‌تواند تبدیل به مشکل جدی برای همه ما شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: می‌توانیم تفاهمنامه امنیتی به امضا برسانیم تا همکاری‌ها درزمینه‌های مختلف از جمله مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته و یا همکاری های پلیس دو کشور در چهارچوب این تفاهمنامه پیگیری شود.

وی بیان داشت: با توجه به تجربیات همکاری که دو کشور در برگزاری مراسم اربعین داشتند ان‌شالله بتوانیم در سال جاری این مراسم را بیش از گذشته در شأن زوار و ملت ایران و عراق برگزار کنیم.

وزیر کشور اظهار داشت: امیدوار بودیم برای مراسم اربعین برای زوار لغو روادید داشته باشیم البته کارهایی در جهت تسهیل صدور آن صورت گرفت اما اخیرا برای صدور روادید تجار و فعالان اقتصادی مشکلاتی پیش آمده که امیدواریم برای رفع آن پیگیری های لازم را انجام دهید.

همچنین در این دیدار ‌قاسم الأعرجی وزیر کشور ⁧عراق خاطرنشان کرد: ایران روابط وسیعی با ملت، قومیت ها و تشکل های عراق دارد. ‌مواضع ایران در قبال ⁧تروریست‌ها⁩ را هرگز فراموش نمی‌کنیم.

وی اضافه کرد: موضع گیری رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران درقبال عراق و حضور ⁧مستشاران نظامی⁩ به صورت ⁧داوطلبانه ⁩ نشان از روابط برادرانه دارد.

نظر شما