شناسهٔ خبر: 139391 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

هشدار هیلاری کلینتون نسبت به تهییج تنفر و خشونت در آمریکا

کلینتون هیلاری کلینتون نسبت به گسترش تنفر و خشونت در جامعه آمریکا هشدار داد.

به گزارش «نماینده» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره، هیلاری کلینتون " تحریک تنفر" در ویرجینیا که به خشونت در تظاهرات نژادپرستی روز شنبه منجر شد را محکوم کرد.

کلینتون در پیامی توییتری نوشت: قلب من امروز در شارلوتزویل و با تمام افرادی است که در کشور خود احساس ناامنی می‌کنند.

وی در توییتی دیگر نوشت:  اما تحریک تنفر که ما را به اینجا کشانده به اندازه نژادبرتر پنداران حاضر در خیابان‌های ما واقعی بوده و باید محکوم شود.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات اخیر آمریکا در ادامه نوشت: هر دقیقه که به این مسئله از طریق حمایت ضمنی و یا عدم مخالفت اجازه حضور بدهیم در واقع به ارزش‌های خود بی‌احترامی کرده‌ایم و آنها را به تباهی کشانده‌ایم.

اظهارات اخیر کلینتون در واکنش به خشونت روز گذشته در ویرجینیا منتشر شده است. در تظاهرات روز شنبه یک خودرو به تظاهرات کنندگان حامی نژادپرستی در ایالت ویرجینیا برخورد کرد و سه نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند.

این اتفاق شنبه و پس از آن رخ داد که پلیس در حال متفرق کردن درگیری میان گروه‌های راستگرای افراطی و مخالفان نژادپرستی بود.

یورونیوز گزارش داد، حمل آشکار سلاح توسط افراط‌گرایانی که لباس‌های شبه نظامی به تن داشتند و شعارهای نژادپرستانه می دادند، واکنش مخالفانی که از مناطق اطراف به شارلوتزویل آمده بودند را برانگیخت و هر دو طرف به سمت هم اشیای مختلف پرتاب کردند.

نظر شما