شناسهٔ خبر: 139362 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت رییسه مجلس در گفت و گو با «نماینده» تاکید کرد

تداوم رکود مسکن و تعطیلی پروژه های عمرانی با ابقا مجدد آخوندی

فرهنگی/2 فرهنگی با بیان اینکه آخوندی در حوزه مسکن هیچ برنامه نداشته و نخواهند داشت تاکید کرد: ایشان سیاست های رکود مسکن ۴سال گذشته و نیز تعطیلی اکثر پروژه های عمرانی را ادامه خواهد داد.

«نماینده» / عباس آخوندی که از ابتدای دولت یازدهم به وزارت راه و شهرسازی رسیده بود با توجه به عملکردی که داشت مورد انتقاد نمایندگان مجلس قرار گرفت و طرح استیضاح وی۱۴ آذرماه ۹۵ با ۸۴ امضاتقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

احمد علیرضابیگی با بیان اینکه در نامه استیضاح آخوندی تعداد ۱۲ بند تخلف و ضعف‌های وزیر راه و شهرسازی در مدیریت و حوادث مربوط به حادثه قطار تبریز – مشهد اشاره شده است، افزود: عدم شفافیت در خرید هواپیما و بدون اطلاع مجلس، توسعه بنگاه‌های اقتصادی مربوط به آخوندی و فرزند وی در حوزه وزارتخانه، بکارگیری نیروهای بازنشسته در پست‌های کلیدی وزارتخانه، حوادث متعدد مرگبار ریلی - جاده و هوایی در کشور از جمله مهمترین سرفصل‌های نمایندگان برای استیضاح وزیر راه است.

وی افزود: بلاتکلیف ماندن مسکن مهر متقاضیان و عدم عمل به شعار مسکن اجتماعی در روز رای اعتماد، سیاست بازی در جلسات هیئت دولت به جای پیگیری امور فنی وزارتخانه در دولت، سوال بر علت توقف دلایل سقوط هواپیمای آنتونوف ۱۴۹ تهران-طبس و عدم اقدام به موقع برای راه اندازی کریدور بین المللی ایران و جایگزینی همسایه های ایران به عنوان کریدور بین المللی از جمله دیگر دلایل استیضاح آخوندی است.

آخوندی از قطار دولت پیاده می شود؟

چند ماهی  در مجلس زمزمه های استیضاح به گوش می رسید تا اینکه در نهایت یکم اسفند ماه ۹۵ بود که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که در مجلس نهم نیز استیضاح شده بود و وزیر باقی ماند، در مجلس دهم نیز توانست از سد استیضاح بگذرد.

بنابراین با تمام کم و کاستی ها در عرصه راه و شهرسازی آخوندی تا پایان دولت یازدهم نیز وزیر ماند و مجدد از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت راه و شهرسازی معرفی شد.

در همین راستا در واکنش به کابینه معرفی شده از سوی حسن روحانی و انتخاب مجدد آخوندی، محمدحسین فرهنگی نمانیده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «نماینده» اظهار داشت: این کابینه با شرایط گذشته تفاوت اساسی ندارد بنابراین شرایط ۴ سال گذشته را مجددا تجربه خواهیم کرد مگر اینکه مجلس برای اجرای احکام قانون برنامه اصرار بورزد و مسئولان اجرایی خود را مکف بدانند که در اجرای آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه آخوندی در حوزه مسکن هیچ برنامه نداشته و نخواهند داشت تاکید کرد: ایشان سیاست های رکود مسکن ۴سال گذشته و نیز تعطیلی اکثر پروژه های عمرانی را ادامه خواهد داد.

نظر شما