شناسهٔ خبر: 139361 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ذوالقدر در تشریح نشست کمیسیون فرهنگی با صالحی:

کمیسیون فرهنگی اظهارنظر واحدی در مورد صالحی نخواهد داشت/ سوالات نمایندگان از صالحی درباره ولنگاری‌ فرهنگی و اکران فیلم‌ها

عباس صالحی43 عضو هیأت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد که این کمیسیون به شکل واحد در خصوص وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارنظر نخواهد کرد.

به گزارش «نماینده» فاطمه ذوالقدر درباره نشست امروز (شنبه ۲۱ مردادماه) کمیسیون فرهنگی مجلس با سیدعباس صالحی گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این جلسه به عنوان نخستین نشست کمیسیون فرهنگی مجلس با دکتر صالحی، نشست مفید و مثبتی بود که مباحثی جدی در آن مطرح شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست دکتر صالحی برنامه‌های خود را در حوزه‎‌های مختلف ارائه و با توجه به سوابق طولانی خود در حوزه فرهنگی، درباره عملکرد خود در بخش‌های مختلف از جمله معاونت فرهنگی وزارتخانه توضیحاتی ارائه کرد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مثبت گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباط سازنده و مثبت وی با سایر نهادهای فرهنگی از جمله حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات و سایر نهادهای مرتبط با فرهنگ است و با این تعامل گسترده بسیاری از مشکلات را می‌توان حل کرد.

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس با تأکید بر اینکه در این نشست عنوان شد که انتظار می‎رود دکتر صالحی تعامل مناسبی نیز با کمیسیون فرهنگی مجلس داشته باشد، گفت: دکتر صالحی همچنین درباره نحوه تعامل خود با دولت و قدرت چانه‌زنی خود برای ارتقای بودجه فرهنگی کشور سخن گفت.

وی ادامه داد: نمایندگان همچنین درباره ولنگاری فرهنگی، اکران فیلم‌ها، ممیزی‌ کتاب‌ها و سایر برنامه‌های فرهنگی سوالاتی مطرح کردند و دکتر صالحی نیز به این سوالات پاسخ داد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: نتیجه‌گیری نهایی در خصوص رأی اعتماد یا عدم اعتماد به دکتر صالحی با خود اعضای کمیسیون است و کمیسیون فرهنگی به شکل واحد و هم صدا در خصوص وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارنظر نخواهد کرد.

نظر شما